آیت الله مدرسی:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه تعطیلی شنبه‌ به جای پنج‌شنبه زندگی عادی مردم را به هم می‌ریزد، گفت: تنها روز کاری بانک مرکزی و نهادهای اقتصادی از جمله گمرکات تغییر کند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 18 June 2023

آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک با اشاره به تصویب طرح تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: یکی از نظرات در این حوزه این است که اگر واقعا لازم است پنجشنبه ها کار اداری انجام شود بانک مرکزی و گمرکات فعالیت داشته باشند تا هماهنگ با سایر دولت‌ها باشند و تعطیلی رسمی که پنجشنبه و جمعه دستکاری نشود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد بیان کرد: اگر الان ما بخواهیم تعطیلی پنجشنبه ها را به شنبه‌ها تغییر دهیم، فردا یک دولت دیگر می‌آید و تعطیلی جمعه‌ها را به یک‌شنبه ها تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: ‌از این روست که اگر واقعا ضرورت بسیار بالایی دارد، تنها دستگاه هایی که مرتبط با سایر دولت ها هستند پنجشنبه‌ها را کار کنند و یا اینکه شنبه‌ها تعطیل باشند و یا اینکه یک روز بیشتر در هفته کار و فعالیت داشته باشند.

مدرسی با تاکید بر اینکه نباید در تعطیلی دینی و عرفی مردم و جامعه تغییری صورت پذیرد گفت: علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارها هم با توجه به عادتی که مردم دارند به هم می ریزد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اگر شنبه ها بازار و بانکها بخواهد تعطیل شود زندگی عادی مردم به هم می ریزد و مردم از این جهت نگرانی خواهند داشت و به همین دلیل نسبت به این موضوع اعتراض و نگرانی وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار