مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در حال حاضر ۱۰ مؤسسه فعال در حوزه مدل و لباس در استان از اداره کل فرهنگ و ارشاد مجوز فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 13 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی در نشست خبری کارگروه مد و لباس یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مد و لباس در یزد گفت: این کارگروه مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی است که مسئولیت آن به وزارت فرهنگ و ارشاد واگذار شده و هدف و مأموریت آن سیاست‌گذاری و بسترسازی برای حوزه مد و لباس کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این کارگروه مرجع فرادستگاهی است و دستگاه‌های مختلف عضو آن هستند و در استان‌ها نیز به مسئولیت فرهنگ و ارشاد و حضور همه دستگاه‌ها برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف پارچه و رویداد تولید لباس برای مناسبت‌های مختلف در سال‌های گذشته در سطح استان عنوان کرد: در سال گذشته، ۵ رویداد مدل و لباس به همت مؤسسات فعال در این حوزه در یزد برگزار شد.
 
عابدی افزود: در حال حاضر ۱۰ مؤسسه فعال در حوزه مدل و لباس در استان از اداره کل فرهنگ و ارشاد مجوز فعالیت دارند و فعالیت‌هایی که در این حوزه در استان انجام می‌شود به دوش این موسسه‌هاست.
 
وی گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تسهیلات اشتغالزایی به طراحان مدل و لباس استان اختصاص یافت و امسال این میزان تسهیلات با توجه به شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان عرصه مدل و لباس پیشرفت قابل توجهی دارد که با هدف تقویت طراحی مدل و لباس ایرانی انجام می‌گیرد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: با توجه به دغدغه‌ای که در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب وجود دارد طراحی، تولید و توزیع پوشاک سالم و عفیفانه اهمیت بالایی دارد و رویکرد و هدف کارگروه مدل و لباس نیز دسترس‌پذیر کردن پوشاک سالم و عفیفانه برای عموم مردم است. 
 
عابدی افزود: برگزاری پنج رویداد در سال گذشته و یک رویداد در انتهای سال در نمایشگاه بین‌المللی یزد نیز با هدف دسترس‌پذیر کردن لباس و پوشاک سالم و عفیفانه انجام گرفت که رویداد مد و لباس کنونی یزد نیز با همین هدف برپا می‌شود.
 
وی یادآور شد: در طرح زیست عفیفانه استان‌ها مکلف شده‌اند زیرساخت‌های طراحی، تولید و توزیع پوشاک سالم و عفیفانه را فراهم کنند و با توجه به دغدغه بانوان در تهیه لباس مناسب و وارداتی بودن عمده لباس‌ها، از سال گذشته با جدیت طرح زیست عفیفانه پیگیری شد تا زیرساخت‌های پوشاک فراهم و بازارچه‌ها و فروشگاه‌هایی برای توزیع لباس پوشاک اسلامی و عفیفانه برپا شود.
 
عابدی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ شاخص‌های نظارت بر تولید و عرضه پوشاک اجتماعی تدوین و ابلاغ شد که چارچوب مشخص و‌ مدونی در زمینه طراحی لباس است منتها اجرایی شدن آن نیازمند عزم‌ جدی در دستگاه‌های مسئول به خصوص در صنوف‌ تخصصی تولید و طراحی لباس است که می تواند اقدام خوبی در عرصه عفاف و حجاب و جلوگیری از عرضه پوشاکی که زیبنده فرهنگ ایرانی اسلامی نیست باشد.
 
وی یادآور شد: رویداد و نمایشگاه مد و لباس یزد به مدت سه روز در مجتمع تجاری ستاره از ۲۴ تا ۲۶ خرداد با حضور ۶۰ تولیدکننده و برند مطرح لباس و پوشاک اجتماعی کشور برپا می‌شود البته با وجود فراخوان‌ها و اطلاع‌رسانی که انجام شده تعداد محدودی از تولیدکنندگان استان یزد در این نمایشگاه حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار