در دادنامه دو مجرم هتاک به مقدسات مسلمانان آمده است: به جهت قبح شدید مطالب از درج آن‌ها در دادنامه خودداری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 08 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، دو مجرم اسلام‌ستیز و هتاک به مقدسات مسلمانان جهان که از طریق فعالیت گسترده در فضای مجازی اقدام به توهین به دین مبین اسلام، شخصیت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام و نشر عمومی توهین‌ها می‌کردند، به دلیل ارتکاب جرایم علنی نظیر اهانت و اتهام به پیامبر اکرم(ص) و سوزاندن قرآن به دار مجازات آویخته شدند.
بنابر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه به دنبال وصول گزارش‌های مکرر مردمی مبنی بر فعالیت یک مجموعه که مبادرت به انتشار تصاویر و لینک‌های مبتذل می‌کرد، در سال ۹۹ پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهر اراک تشکیل و افرادی در این رابطه شناسایی و به مراجع قضایی در تهران، اسلامشهر و رشت احضار می‌شوند.
با حضور این افراد در مرجع قضایی و انجام تحقیقات گسترده در مورد نوع فعالیت آن‌ها، مشخص شد یکی از افراد احضار شده ارتباط ساختاری و هدفمند با شبکه‌ای از افراد توهین‌کننده به مقدسات در فضای افکار عمومی و فضای مجازی دارد.
در ادامه تحقیقات مشخص شد یوسف مهرداد مدیر و ایجادکننده یک گروه مجازی بسیار معروف در زمینه فعالیت‌های اسلام‌ستیزی و توهین‌های بیشرمانه به مقدسات دینی و اسلامی است که با دو شناسه متفاوت در فضای مجازی فعالیت می‌کرد که یکی از حساب‌های کاربری با شماره موبایل ایران ایجاد شده بود و دیگری با شماره مجازی کشور فرانسه فعالیت می‌کرد.
یوسف مهرداد حداقل در ۱۵ گروه و کانال ضد دین، ادمین و گرداننده اصلی بود و به صورت گسترده در زمینه اسلام‌ستیزی، ترویج خداناباوری و توهین به مقدسات فعالیت می‌کرد.
در ادامه تحقیق از گروه‌ها و کانال‌های متعلق به یوسف مهرداد، نام فرد دیگری مطرح شد که در اداره این گروه‌ها و کانال‌های اسلام‌ستیز و هتاک به مقدسات با یوسف مهرداد همکاری گسترده داشت. 
با بازداشت صدرالله فاضلی زارع مشخص شد او نیز با یک شماره مجازی متعلق به فرانسه، فعالیت ضد دینی خود را دنبال می کند و مدیریت ۲۰ گروه و کانال هتاک به مقدسات را بر عهده دارد.
متهم فاضلی زارع در چندین اقرار صریح خود در دادگاه در پاسخ به این سوال که آیا به پیامبر اکرم (ص) توهین کرده‌اید یا خیر؟ صراحتا می‌گوید: بله؛ قبول دارم توهین کردم.
فعالیت‌های افراد مورد اشاره به حدی گسترده و آشکار بوده است که اذعان می کردند: «شنیده بودیم برخی از علما حکم ارتداد صاحب اکانت‌هایی که ما با آن‌ها فعالیت می‌کردیم را داده‌اند».
متهم فاضلی زارع در جلسه مورخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ می‌گوید: «مطالبی که در این جلسه نشان داده شد را من در گروه‌ها و کانال‌ها فرستادم».
این در حالی است که توهین‌ها و مطالب درج شده در کانال‌ها و گروه‌های متهمان به جهت قبح شدید و رکیک بودن آن‌ها امکان درج در هیچ نوشته‌ای را نداشته تا جایی که در دادنامه منتشر شده از سوی دادگاه بدوی و هم دادنامه منتشر شده از سوی دیوان عالی کشور در این خصوص عنوان می‌شود «به جهت قبح شدید مطالب از درج آن‌ها در دادنامه خودداری می‌گردد».
در رای دیوان عالی کشور در این پرونده آمده است، پیام‌های موجود در حساب‌های متهمان با دقت مورد بررسی قرار گرفته که در آن‌ها به صراحت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص)، امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و به طور کلی به ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین دشنام داده شده است.
در گوشی متهم یوسف مهرداد فیلم مستندی کشف شد که دلالت بر قرآن‌سوزی داشته و در اکانت وی نیز بازنشر عمومی داده شده بود.
در مورد برخی ادعا‌های صورت گرفته مبنی بر اینکه متهم در زمان وقوع جرم مسلوب الاختیار بوده است، دادگاه، پرونده شخصیت تشکیل داده و با اعزام متهم نزد مرجع پزشکی قانونی خواستار اظهار نظر کارشناسی در مورد وی شده است.
پزشکی قانونی با تشکیل پرونده شخصیت برای متهم یوسف مهرداد سلامت روحی و روانی وی را تایید کرده است.
در مورد برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر اینکه چرا متهمان با وجود دستگیری در یاسوج و اردبیل به دستگاه قضایی استان مرکزی تحویل داده و در آنجا محاکمه شده‌اند، دادگاه با استناد به رای وحدت رویه ۷۲۰ مورخ ۱، ۱۲، ۹۱ عنوان کرده که محل رویت، سالب به رسیدگی است و از آنجا که اقدامات مجرمانه هم از خط داخلی و هم از خط مجازی کشور فرانسه صورت گرفته است و نتیجه در محل‌های مختلف محقق شده که نیابت‌های متعدد ارسالی به مراجع قضایی ذیربط موید مطلب است، لذا محل شروع کننده، به تحقیق و رسیدگی صالح است و ذیل ماده ۳۱۰ مصوب قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ برهمین امر دلالت دارد و همچنین نظریه مشورتی به شماره ۷.۹۳.۲۵۷۴ مورخ ۲۲، ۱۰، ۹۳ هم موید همین مطلب است.
بر اساس این گزارش هر دو متهم در جریان رسیدگی به پرونده خود دارای وکیل تعیینی بوده و وکلای هر دو متهم در جریان کامل پرونده قرار داشته و از موکلین خود دفاع کرده‌اند.
پس از صدور رای دادگاه بدوی، وکلای تعیینی متهمان درخواست فرجام خواهی خود از رای دادگاه استان مرکزی را اعلام می‌دارند و نسبت به مجازات اعدام معترض می‌شوند.
دیوان عالی کشور با عنایت به محتویات پرونده، گزارش پلیس فتای استان مرکزی، اظهارات متهمین در مراحل مختلف تحقیقات مقدماتی و دفاعیات بلاوجه متهمان و مبانی استدلالی و مواد استنادی دادنامه و نظر به اینکه فرجام خواهان در لوایح تقدیمی خود دلیل یا دلایلی که موثر در نقض رای گردد ارائه ننموده‌اند، فرجام‌خواهی ایشان را غیر مدلل و غیر وارد تشخیص و مردود اعلام کرده و به استناد شق الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری رای دادگاه استان مرکزی را تایید و ابرام می‌نماید.
براساس رای صادره، صدرالله فاضلی زارعی، به اتهام سب‌النبی، ارتداد فطری، قذف مادر پیامبر اکرم(ص)، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن، توهین به مقدسات و انتشار تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت و یوسف مهرداد به اتهام سب النبی و توهین به مقدسات دینی و اسلامی به اعدام محکوم شدند.
این دو متهم صبح امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲  به دار مجازات آویخته شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار