وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با بهره برداری از مخازن توسعه قیر در آبادان، صادرات قیر از استان خوزستان افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 26 April 2023

از آبادان، سید صولت مرتضوی صبح امروز چهارشنبه در آئین افتتاح مخازن توسعه شرکت قیر در آبادان اظهار کرد: دور دوم سفرهای استانی دولت از مدتی قبل آغاز شده و علاوه بر سفرهای موردی که هفتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان در دوره تقریبی کمتر از ۱۸ ماه از دولت سیزدهم آغاز می‌شود، بیانگر نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی و شخص رئیس جمهور به استان خوزستان است.

وی افزود: استان خوزستان نه اینکه پیشانی مقاومت نظام جمهوری اسلام ایران است بلکه مقاومت را برای جهان اسلام باز تعریف کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان خوزستان ویژگی‌های متنوعی همچون سرمایه انسانی قوی و مردم متعهد به آرمان‌های امام و مقام‌معظم رهبری و همچنین معادن و ذخایر بزرگ نفتی و همچنین ارتباط با دریا است که این استان را ممتازتر از گذشته نشان می‌دهد و به همین سبب است که رئیس جمهور با نگاه ویژه توسعه‌ای به این استان و دیگر استان‌ها عنایت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور که عهده دار معاون اجرایی رئیس جمهور بودم، مصوبات مطلوبی داشتیم.

مرتضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات خوزستان آب آشامیدنی بود که در دوره کوتاه، طرح انتقال پروژه آب غدیر با سرعت، دقت و ظرفیت ۱۰ میلیون مکعبی راه اندازی شد و مشکل کم آبی بالغ بر ۵۲ درصد جمعیت خوزستان را بر طرف کرد.

وی عنوان کرد: برای شهرهای آبادان و خرمشهر که پیشانی خوزستان هستند، مصوبات خوبی از جمله طرح توسعه این دو شهر با دستور اکید رئیس جمهوری در سفر نوروزی اسفند ۱۴۰۰ صورت گرفت و منابع خوبی نیز پیش بینی شد.

وی با اشاره به صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی این مخازن، ادامه داد: طرح‌های متنوعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده‌دار است و اساس را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشتیم، طرح‌های ورزشی و درمانی در دستور کار قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های توسعه‌ای قیر آبادان به چند منظور مد نظر است؛ امکان انبار کردن و صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و… وجود دارد.

وی ادامه داد: امکان عرضه مستقیم در بورس کالا نیز مهیا شده و موضوع ارزآوری و صادرات مدنظر است.

مرتضوی گفت: نفت خام صادر نمی‌شود بلکه محصول جانبی صادر می‌شود که کار بزرگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار