تابناک هرمزگان- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهرهای‌ با وضعیت رنگ بندی قرمز ،نارنجی و زرد کرونایی در هرمزگان در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 18 April 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// دکتر فاطمه نوروزیان افزود: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام تعطیلات آخر اسفندماه سال گذشته و نوروز ۱۴۰۲ روند بیماری رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: علائم سوش جدید کرونا تقریبا شبیه به آنفلوانزا است؛ که با تب شدید، بدن درد، لرز، گلودرد ، سردرد همراه است و در برخی افراد نیز با گوش درد و از دست دادن حس بویایی دیده میشود .

نوروزیان اظهار کرد: بسیاری از افراد هنگامی که دچار تب و لرز شدید میشوند با تصور اینکه دچار بیماری آنفلوانزا شده اند؛ خیلی بیماری را جدی نمیگیرند در صورتیکه در حال حاضر موارد ابتلاء به آنفلوانزا فعلا نداریم .

دکتر نوروزیان تاکید کرد: در صورت بروز علائم ذکر شده، بهتر است حتما تست داده شود تا بتوانید با شناسایی ، پیشگیری و درمان به موقع مانع از شیوع بالای بیماری در جامعه شده و در حفظ سلامت خود و دیگران سهیم باشید .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: کرونا با سوش جدید قدرت سرایت بالاتری دارد و همینطور شدت بیماری زایی افزایش پیدا کرده است و بیماران مبتلا علائم شدیدتر را تجربه میکنند و در تعدادی از افراد بخصوص سالمندان و بیماران زمینه ایی کنترل نشده درگیری ریه هم دیده می‌شود که منجر به افزایش موارد بستری ، بدحال و فوت شده است .

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب در سراسر استان در حال انجام است؛ افراد مبتلا به بیماری های زمینه ایی حتما دوز یادآور تزریق کنند.

دکتر نوروزیان از مردم خواست برای جلوگیری از انتشار جدید کرونا در استان قرنطینه بیماران، استفاده از ماسک در فضای بسته و به ویژه توسط بیماران و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توصیه میشود ، همچنین برای پیشگیری از سایر بیماری های تنفسی و ویروسی دست های خود را به دقت و با آب و صابون شستشو دهند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار