تیم ملی فوتبال نابینایان ایران با چهاربازیکن فارسی به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت اما آنها انتظار داشتند استقبال بهتری از سوی مسوولان استان به ویژه ورزش در شیراز صورت می گرفت تا غریبانه وارد این شهرنشوند.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 11 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: تیم ملی ایران درحالی قهرمان آسیا شد که احمدرضا شاه حسینی مهاجم فارسی تیم ملی،عنوان بهترین بازیکن و آقای گل این رقابت را به خود اختصاص داد و میثم شجاعیان دیگربازیکن شیرازی هم بهترین دروازه بان آسیا شد تا فارسی ها سهم بسزایی در قهرمانی تیم ملی داشته باشند.

احمد رضا شاه حسینی به ایرنا گفت: فنی ترین بازیکن، آقای گل، قهرمانی آسیا و کسب سهمیه پارالمپیک، دیگر باید چکار می کردم تا مسوولان استان فارس ما را با چشم بینای خود، بینند؟

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب، وزیر ورزش و دولتمردان به پاس قهرمانی تیم ملی، تبریک گفتند اما دریغ از مسوولان استانی که نه تنها به استقبال ما نیامدند،بلکه به خود اجازه ندادند دوخط پیام برای ما ارسال کنند.

شاه حسینی افزود: ازاداره کل ورزش و جوانان فارس تنها یک نفر و آن هم مسوول امور ورزش در فرودگاه حاضرشد اما ازمقام های بالاتراین اداره خبری نبود.

وی افزود:نیازبه ترحم نداریم اما دوست داریم میان ما و سایر ورزشکاران سالم تفاوتی قایل نشوند ضمن این که توقع زیادی از آنها نداریم و با یک خسته نباشید، می شد خستگی و سختی هایی که ما می کشیم تا پرچم ایران به اهتزاز درآید را از تنمان بیرون آورند.

میثم شجاعیان بهترین دروازه بان آسیا هم گفت : کسب سهمیه المپیک و قهرمانی در آسیا و چند عنوان که بازیکنان فارسی بدست آورند، به نظرم کار کوچکی نبوده که مورد بی مهری قرارگرفته ا یم.

وی اضافه کرد: بیش از 30 درصد ترکیب تیم ملی به بازیکنان فارس اختصاص داشت و این امر بیانگر شایستگی ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس است که باید نگاه ها نسبت به آنها تغییر کند.

شجاعیان عنوان کرد: ما هم همین پرچمی را در دنیا به اهتزاز در می آوریم که ورزشکاران سالم آن را به اهتزاز درمی آورند و سرود ملی ایران هم یکی است.

شجاعیان افزود:اینقدرغریبانه وارد شهرمان شدیم که یک لحظه احساس کردم وارد کشوردیگری شدم با این حال ما هم دنیایی داریم ودلخوش هستیم که پرچم کشورمان را به اهتزاز درآوردیم اگرچه چشمان بینا، ما را نمی بیند.

حجت مزارعی دیگر بازیکن تیم ملی هم گفت: کسب این همه افتخار توسط کسانی که از خیلی چیزها محروم هستند جا داشت که استقبال بهتری صورت می گرفت تا غریبانه وارد شهرمان نشویم .

وی افزود: آمدن به فرودگاه شهید دستغیب و استقبال از ورزشکاران نابینا که کار سختی نبود و نمی دانم چرا این گونه با ما رفتارشد.

مزارعی بیان کرد: زمانی که انتخاباتی می خواهد انجام شود برخی کاندیداها برای آوردن رای با ورزشکاران عکس یادگاری می گیرند اما اگر ورزشکاران جایی مشکل داشته باشند او را نمی شناسند چرا که دیگر به هدفشان رسیده اند.

رسول باصری بازیکن تیم ملی فوتبال نابینایان هم حرف هایی به زبان آورد که نشان ازدل پردرد او می داد و گفت: انتظار داشتم که استقبال بهتری از ما صورت می گرفت چرا که علاوه بر قهرمانی در آسیا سهمیه پارالمپیک 2016 برزیل را هم بدست آوردیم.

وی بیان کرد: از این همه بی تفاوتی مسوولان رنج می برم و دوست دارم نگاه ها نسبت به ما تغییر کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم ضمن قدردانی ازافتخاراتی که این ورزشکاران با غیرت کسب کرده اند افزود: زمانی که این عزیزان وارد شیراز شدند، در شهرستان بودم اما نمایندگان اداره کل درفرودگاه حضور داشتند.

حیدرعلی کامیاب افزود: آنچه که برای ما اهمیت دارد افتخارآفرینی ورزشکاران فارس در عرصه های خارجی است و فرقی نمی کند که پرچم پرافتخار کشورمان توسط چه کسانی به اهتزاز در می آید چرا که ما همه ورزشکاران چه سالم و چه معلول را با یک چشم نگاه می کنیم .

وی اضافه کرد: ورزشکاران معلولی که با سختی ها و محدودیت ها افتخارآفرینی می کنند باید بیشتر حمایت شوند.

کامیاب افزود:برنامه بسیار خوبی برای تجلیل از ورزشکاران فارس در مسابقات آسیایی و جهانی داریم و ارزش مدالی که یک ورزشکار سالم و یا معلول بدست می آورد با هم برابر است .

تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران چندی پیش در کشور ژاپن به مقام قهرمانی آسیا دست یافت و سهمیه پارالمپیک 2016 برزیل را کسب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار