کد خبر: ۱۰۹۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 22 February 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

اعیاد شعبانیه شور و شادی، جشن و نور را به مردم هدیه می‌دهد، این ماه پر برکت ماه ولادت مردان بزرگ آسمان امامت و ولایت، است و مناسبتی بسیار ارزشمند است.

ماه شعبان را به جشن و اعیاد شناخته می‌شود و همواره برای برپایی اعیاد شعبانیه هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکیه‌ها برنامه ریزی می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند.

میلاد امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل (ع)، میلاد امام زمان (عج)، ولادت امام سجاد (ع) و میلاد حضرت علی اکبر (ع) در ماه شعبان است که به آن‌ها اعیاد شعبانیه می‌گویند.

هرساله شهر اهواز در این ماه پر برکت چراغانی و نور افشانی می‌شود برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود. به مناسبت ولادت امام حسین (ع) که به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است از پاسداران تقدیر می‌شود.

ولادت حضرت ابوالفضل (ع) در تقویم به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است و همواره از جانبازان سرافراز کشور تجلیل به عمل می‌آید، طبق توصیه مقام معظم رهبری شعبان، ماه عبادت، ماه توسّل، ماه مناجات است.

در این ماه عزیز آمادگی بندگی و ورود به ماه مهمانی خدا رمضان می‌شویم، بندگان صالح خداوند همواره از ماه شعبان خود را برای بندگی، عبادت، راز و نیاز و دینداری آماده می‌کنند و با خانه تکانی دل به ماه مبارک وارد می‌شود.

شعبان این هشتمین ماه قمری با نور حضور اهل بیت (ع) روشن شده است و در نیمه ماه اوج شادی و اعیاد در میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (ع) فرا می‌رسد.

طبق روایات و گفته علما شعبان، ماه صلوات است و باید بسیار بر پیامبر حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت (ع) صلوات فرستاده شود که این کار باعث می‌شود پیامبر اکرم (ص)، بندگان را شفاعت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار