شهردار نجف آباد گفت: بودجه نجف آباد در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد افزایش و به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ 20 February 2023

عبدالرسول امامی در جمع اصحاب رسانه به تشریح عملکرد یک ساله شهرداری نجف آباد پرداخت و عنوان کرد: بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده بود حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود که با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر این بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد افزایش و به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گفته امامی ۶۰ پروژه شاخص و محله‌محور با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان در هفته فرهنگی نجف‌آباد افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال گذشته حدود ۷۰ درصد از هزینه‌ها صرف فعالیت‌های جاری و تنها ۳۰ درصد در زمینه مباحث عمرانی می‌شد اضافه کرد: اما در بودجه سال جاری این موضوع برعکس شد و حدود ۷۰ درصد صرف فعالیت‌های عمرانی و ۳۰ درصد صرف مباحث جاری شد که این مهم توانست حرکت و تحول عظیمی در مدیریت شهری ایجاد کند.

امامی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه برای بودجه ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر نجف‌آباد ارائه کردیم، سال آینده در بودجه ۴۵ درصد افزایش را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه افتتاحیه بزرگترین پروژه‌های شهر نجف‌آباد در هفته فرهنگی این شهرستان هستیم، گفت: شهر موجودی زنده است در عین حال که پروژه‌های نیمه‌تمام را باید تمام می‌کردیم باید درخواست‌های مردم را به اتمام می‌رساندیم.

شهردار نجف‌آباد یکی از محورهای مدیریت شهری که در پروژه‌های محله‌محور به آن توجه شده را نهضت زیرسازی و آسفالت دانست و اضافه کرد: در راستای رخدادهای ملی، مذهبی و زیرساخت‌های فرهنگی تحولاتی انجام شده است که با توجه به وضعیت و سابقه شهر و وجود ۲۵۰۰ شهید این شهرستان، رخدادهای ملی و مذهبی در نقاط مختلف شهر انجام شده است.

امامی با اشاره به اینکه پروژه کشتارگاه نجف‌آباد تاکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده افتتاح است، گفت: این پروژه مشکلات عمده‌ای داشت که بعضی از آن‌ها برطرف و بعضی از مشکلات هنوز ادامه دارد، همچنین وارداتی بودن تأسیسات کشتارگاه و دسترسی آن از جمله دیگر مشکلات است.

اجرای بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی در نجف آباد

فرماندار نجف‌آباد نیز در این نشست گفت: روز پنجم اسفند روز حماسه و ایثار و شهادت نام‌گذاری شده و هرساله در این هفته فرهنگی برنامه‌هایی برگزار می‌شود که امسال به دلیل گسترده بودن برنامه‌ها برای ۱۰ روز برنامه‌ریزی شده است.

موسی مباشری تصریح کرد: برنامه‌های مناسبی در هفته فرهنگی در سطح شهرستان نجف‌آباد برنامه‌ریزی شده است بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در این مدت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه چشم‌روشنی انقلاب اسلامی ایران به شهدا است تا امروز کشور بر قله بلند بتابد اظهار کرد: در نقشه استان اصفهان به روشنی می‌بینیم که داشته‌هایی از گذشتگان به‌جا مانده است که در این هفته فرهنگی باید این داشته‌ها را به نسل‌های جدید یادآوری کنیم، چرا که نجف‌آباد گذشته افتخارآمیزی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار