رييس اداره آموزش، پژوهش و فناوري سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربايجان شرقي از امضاي اولين قرارداد طرح «فرصت مطالعاتي داخلي » اعضاي هيات علمي دانشگاههاي كشور در تبريز خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي عملياتي كردن سياست كلان ارتباط صنعت و دانشگاه، اولين بار در سطح كشور در تبريز امضاء و به مرحله عملياتي وارد مي شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ 10 October 2015

به گزارش تابناک تبریز خانم پريوش متولي با اعلام اين خبر گفت: سال گذشته بر اساس امضاي تفاهم نامه في مابين وزارت صنعت، معدن وتجارت و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تفاهم شده بود اعضاي هيات علمي دانشگاههاي كشور براي استفاده از فرصت مطالعاتي به جاي اعزام به خارج در قالب طرح فرصت مطالعاتي داخلي در واحد هاي صنعتي، معدني و تجاري به مطالعه و پژوهش بپردازند و از اين جهت نيز بر اساس شيوه نامه تدوين شده مورد حمايت قرار گيرند.
وي با بيان مطالب فوق افزود: در اين راستا و بر اساس بند 19 اين تفاهم نامه، شيوه نامه لازم تدوين و در بين استانهاي كشور، استان آذربايجان شرقي به عنوان اولين استان توانست با رايزني هاي متعدد، بستر اجراي اين طرح را فراهم سازد.
 متولي در ادامه يادآور شد: بر اساس اين طرح آن دسته از اعضاي هيات علمي دانشگاههاي كشور كه فرصت مطالعاتي دارند مي تواند فرصت مطالعاتي خود را حداكثربه مدت يك سال در يك بنگاه صنعتي، معدني و يا تجاري سپري كنند كه دراين صورت ضمن اينكه حقوق هيات علمي از سوي دانشگاه مربوطه پرداخت     مي شود، بنگاه صنعتي نيز در قالب قرارداد به همان ميزان حقوق ماهانه براي همان محقق پرداخت مي كند.
رييس اداره آموزش، پژوهش و فناوري سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربايجان شرقي همچنين تاكيد كرد،اساتيدي كه از اين فرصت مطالعاتي استفاده مي كنند در طول دوره حق تدريس نخواهند داشت ولي مي توانند به عنوان استاد راهنما براي پايان نامه ها در دانشگاهها به فعاليت خود ادامه دهند.
خانم متولي خاطر نشان كرد، بعد از رايزني و پيگيري هاي انجام شده، اولين قرارداد مابين يكي از اساتيد دانشگاه سهند و پالايشگا تبريز نهايي شده است كه روز شنبه 18 مهر ماه با حضور معاونين پژوهشي وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با حضور استاندار آذربايجان شرقي و مسئولين كشوري و استاني در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربايجان شرقي امضاء مي شود.
وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد كه دانشگاهها و بنگاههاي صنعتي در اين خصوص پيشقدم شوند و سازمان صنعت، معدن وتجارت نيز در اين راستا از هيچ كمكي دريغ نخواهد كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار