تا کنون استان مازندران در جذب سرمایه گذار به نسبت استان های دیگر در ادوار گذشته ضعیف عمل کرده که باید این نقص هرچه سریع تر برطرف شود
کد خبر: ۱۰۸۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 11 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، محمود حسینی پور استاندار مازندران عزم خود را جزم کرده که موانع سرمایه گذاری در مازندران را رفع کند.

کاغذبازی‌ اداری، زمان‌بر شدن اعطای مجوز و نبود ادبیات و اخلاق حرفه‌ای در برخی از دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته از دلایل بی‌رغبتی فعالان اقتصادی برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در مازندران بوده که با اراده دولت و راه اندازی پنجره واحد حمایت از بخش خصوصی این معضل اساسی در حال برچیده شدن است.

بر اساس این گزارش ،"اخلاق و ادبیات کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب سرمایه‌گذار حرفه‌ای نیست و باید هرچه سریع‌تر با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، موانع ورود بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در استان برچیده شود. "

مطلب بالا بخشی از سخنان سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان است که وی علاوه بر اصلاح برخی رویکردهای اداری برای جذب سرمایه گذار خواستار راه اندازی پنجره واحد حمایت از بخش خصوصی برای رفع موانع و کاغذبازی‌های اداری در دستگاه‌های اجرایی این دیار شد.

استاندار مازندران در ادامه می افزاید: مازندران در جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی برای توسعه اقتصادی استان دچار عقب ماندگی تاریخی است. مازندران در جذب سرمایه گذار به نسبت استان های دیگر در ادوار گذشته ضعیف عمل کرده که باید این نقص هرچه سریع تر برطرف شود. برای توسعه اقتصادی استان نباید تنها به اعتبارات دولتی بسنده کنیم؛ تنها راه توسعه اقتصادی این دیار حمایت از سرمایه گذاران است.

باید بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذار در استان وارد میدان شود چراکه سیستم دولتی برای تحقق این امر در سال های گذشته موفق عمل نکرده است. "

هم اکنون، زمان تحقق این مهم فرارسیده است.

از سوی دیگر مازندران که حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب مستعد نقش آفرینی ویژه در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است و دیپلماسی فعال منطقه‌ای دولت آیت‌الله رییسی هم انگاره‌های ویژه‌ای را در مناطق مختلف کشور به وجود آورده و مازندران نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط خاص اقتصادی و زیرساختی باید از این ظرفیت های به وجود آمده برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی نهایت بهره را ببرد.

همچنین کارشناسان اهمیت سرمایه‌گذاری و صادرات محور کردن کالاهای تولیدی در مازندران را از این حیث مورد توجه قرار می‌دهند که با توجه به نیازمندی‌های کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری اعم از انرژی، ارتباطات و مخابرات، صنعت و بازرگانی، کشاورزی و دانشگاهی به ایران، مازندران به لحاظ نزدیکی جغرافیایی با کشورهای همسایه و وجود اشتراکات فراوان فرهنگی، قومی و دینی بین مردمان می تواند بیشترین بهره را از این بازارهای هدف ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار