معاون پژوهش برنامه ریزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:
معاون پژوهش برنامه ریزی و منابع اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدارس غیر دولتی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ترویج ارزشهای دینی در مدارس گام بردارند. 
کد خبر: ۱۰۸۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 20 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ایمان سبحان نژاد در نشست هماهنگی کارشناسان مشارکتهای آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۹ مدرسه غیردولتی با جمعیت دانش آموزی قریب به ۳۰ هزار نفر در استان وجود دارد که نیازمند نظارت و پشتیبانی برای ارائه خدمات مطلوب آموزشی و تربیتی به دانش آموزان است.

وی کارشناسان مشارکتها در ادارات آموزش و پرورش را نمایندگان مستقیم آموزش وپرورش در نظارت میدانی بر مدارس غیردولتی و هیات امنایی دانست وگفت: جلسات مستمر با موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی امری ضروری برای کیفی سازی فعالیتهای اموزشی در مدارس است.

سبحانی گفت: بر اساس قانون آموزشگاهای آزاد که مجوز از آموزش وپرورش می گیرند ملزم به رعایت اصول مبتنی بر تعلیم و تربیت هستند و با هر گونه تخلف در این نوع مدارس که ضد ارزش‌ها را تبلیغ کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه معلمان به عنوان سفیران میدانی تعلیم و تربیت نقش مهمی در آموزش و پرورش دانش آموزان ایفا می کنند گفت: معلمان به عنوان الگوی رفتاری و علمی دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تربیت تمام ساحتی را بر مبنای سند تحول بنیادین مد نظر قرار دهند.

وی از کارشناسان مشارکتها آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق خواست بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها ، بر مدارس غیردولتی، هیات امنایی و آموزشگاههای آزاد نظارت جدی داشته و تحول آفرینی را برای ارتقا کیفی آموزش دنبال کنند.

رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: مدیران مدارس غیردولتی به تربیت فراگیر ، باور های آموزه های دینی و اخلاقی دانش آموزان نگاه ویژه ای داشته باشند.

عبدی صفایی افزود: : رسالت و ماموریت ما در آموزش وپرورش بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است .

وی هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت و سند تحول را رسیدن به حیات طیبه دانست وگفت: همه ما وظیفه داریم برای رسیدن به این دو مقوله مهم مدرسه و دانش آموز را آماده و تقویت نماییم.

  وی بیان کرد: در آموزش وپرورش باید دانش آموزان را بر مبنای۶ ساحت سند تحول تربیت نماییم و از تک بعدی و تک ساحتی در مدارس جلوگیری کنیم.

 رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: لازم است در مدارس با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم به مسائل دینی و مذهبی توجه ویژه ای به ساحت اعتقادی و عبادی و اخلاقی شود به طوری که این ساحت در راس و سایر ساحتها را پوشش دهد .

صفایی با اشاره به اینکه همانگونه که در مدارس به موفقیت ها و رتبه های علمی و کنکور توجه می شود باید نسبت به باور های دینی و آموزه های اخلاقی و تربیت فراگیر توجه شود خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت ،عفاف و حجاب و ... بین دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی یک ضرورت است که لازم است موسسین و مدیران مدارس نسبت به تاثیر مسائل فرهنگی و دینی از قبیل( جشن تکلیف ، حفظ و روخوانی قرآن ، برگزاری نماز جماعت و گروههای سرود و ...نگاه ویژه ای داشته باشند.

در این جلسه کارشناسان ستادی اداره کل و شهرستانها و مناطق دیدگاهها و نقطه نظرات خویش را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار