به گفته فرمانده پلیس راه کرمانشاه، تلفات حوادث جاده‌ای کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 20 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سرهنگ خسرو دستغیب، امروز(28 آذر) در آیین تجلیل از فعالین حوزه حمل و نقل استان، از افزایش 64 درصدی تردد در محورهای استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این افزایش تردد عمدتا مربوط به تردد زوار اربعین بوده، البته نسبت به سال ۱۳۹۸ که دوباره شاهد تردد زوار از مرز خسروی بودیم هم ۳۴ درصد افزایش تردد داشتیم.

فرمانده پلیس راه کرمانشاه با بیان اینکه این استان به لحاظ ویژگی خاصی که دارد و در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده خصوصا در ایام اربعین حجم زیادی از تردد را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: ۷۵ درصد تردد زواری که قصد عبور از مرز مهران را دارند از کرمانشاه صورت می‌گیرد و امسال نیز که شاهد بازگشایی مرز خسروی بودیم، میزان تردد بیشتر شد.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش ترددی که داشتیم میزان فوتی و مجروحین تصادف جاده‌ای نیز در استان بیشتر شده، بگونه‌ای که از ابتدای امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش موارد فوتی و ۱۷ درصد افزایش موارد مصدومیت را داشتیم.

به گفته فرمانده پلیس راه کرمانشاه، اگر آمار تصادفات ایام اربعین را کنار بگذاریم، میزان فوتی‌های امسال یک تا دو درصد کاهشی بوده است.

وی در ادامه علت ۵۳ درصد تصادفات رانندگی در محورهای استان را واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی دانست که به دلیل کمبود موکب‌ها در مسیر برگشت زوار و عدم استراحت زائرین بوده است.

فرمانده پلیس راه استان اشاره‌ای هم به وضعیت راه‌های کرمانشاه که نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر مساعد است داشت و خاطرنشان کرد: امسال حدود ۸۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شده و ۴۴۰ کیلومتر نیز خط کشی صورت گرفته که قابل توجه بوده است.

دستغیب از بهبود قابل توجه وضعیت نقاط حادثه خیز محورهای استان نیز خبر داد که از ۱۴۴ مورد در سالیان گذشته اکنون به ۲۲ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در نقاط حادثه خیز و مستعد تصادف در محورهای استان اقدامات خوبی در زمینه نصب تابلو، آشکارسازی و ... صورت گرفته و در نقاط باقی مانده نیز اقدامات کوتاه مدت و مقطعی برای کاهش تصادفات انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار