مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: اعزام زائرین از مرز خسروی به عتبات و عالیات از اول آذر ماه به صورت کاروانی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 13 November 2022

سعید کریمی خو در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده و رفع مشکلات موجود در مرز از ابتدای آذرماه کاروان‌های استان کرمانشاه و همچنین استان‌های شمالی و شمال غرب کشور از مرز خسروی به زیارت عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی افزود: پس از رایزنی‌هایی که استاندار با رییس سازمان حج و اوقاف در تهران درباره بازگشایی مرز خسروی داشتند با توجه به اینکه این مرز چندسال که بسته بود و فقط برای ایام اربعین بازگشایی میشد جابجایی زائرین به این صورت بود که ماشین‌های شخصی، ون‌های مسافربری و... در کشور عراق از مرز زائران را به شهر‌های زیارتی می‌بردند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: در ایام غیر از اربعین باید شرکت‌های حمل و نقل جابجایی زائرین را  انجام بدهند که طرف عراقی به علت بسته بودن چندساله مرز خسروی تعاونی‌ها را جمع کرده و در آن طرف مرز خسروی تعاونی حمل و نقلی برای داخل عراق نداریم در نتیجه با دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت رایزنی کردیم و با رایزنی‌های انجام شده مشکل فعلا برطرف گردیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مکاتبه‌ای که با شرکت مجری از جمله شرکت شبسا که یکی ازشرکت‌های مجری عتبات است، داشتیم نتیجه این شد که از یک آذرماه اعزام‌های کاروانی از استان کرمانشاه و استان‌های شمال و شمال غرب کشور از مرز خسروی انجام شود و اولین کاروان‌ها نیز از استان کرمانشاه اعزام خواهند شد.

وی درباره هزینه کاروان‌ها توضیح داد:پکیج‌هایی که برای سفر به عتبات عالیات برنامه ریزی میشوند اول به صورت نرخ معمولی، اما بعد به صورت ارزان قیمت و ... نوشته خواهند شد.

کریمی خو تاکید کرد:ریاست سازمان حج و زیارت به استان‌های شمال و شمال غرب کشور دستور داده است  که برنامه ریزی‌ها برای اعزام کاروان‌ها از مرز خسروی انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار