در دیدار شهردار همدان با حضرت آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری: تاکید بررعایت موازین شرعی در حفظ اموال عمومی مردم شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 12 November 2022

در دیدار شهردار همدان با حضرت آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری: تاکید بررعایت موازین شرعی در حفظ اموال عمومی مردم شد.

 

به گزارش تابناک همدان از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان ، شهردار همدان با حضرت آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس حوزه های علمیه همدان دیدار و گزارشی از عملکرد یکساله مدیریت شهری ارایه داد.

در این دیدار آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر رعایت امور شرعی در شهرداری ها اظهار داشت: اگر قانون و مصوبه ای از بالادست ابلاغ می شود باید مطابق با موازین شرعی و دینی باشد که در این صورت باید اجرا شود.


آیت‌الله موسوی اصفهانی خدمات‌رسانی شهرداری ها را ارزشمند دانست و افزود: با توجه به وظایفی که شهرداری ها در قبال مردم به ویژه در رفع سد معبر دارند اگر تصرفی در اموال صورت می گیرد باید منطبق با موازین شرعی باشد تا خدایی نکرده حقی ضایع نشود.


رییس حوزه علمیه همدان با بیان اینکه امور اجرایی و قضایی در نظام جمهوری اسلامی زیر سایه نظام ولایت فقیه است خاطر نشان کرد: قوانینی که با اموال عمومی مردم سروکار دارد باید شفاف باشد و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران شرعا در این حوزه مسئول هستند.


آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه در امور شرعی باید استفتا کرد عنوان کرد: رعایت حق الله و حق الناس مسئله مهمی است که باید در قالب تذکرات تقوایی و در جلسات و ادارات و توسط کسانی که مسئولیت دارند جاری و ساری شود.

 

شهردار همدان: تلاش کردیم خدمت به مردم به دور از مباحث سیاسی باشد

در ادامه این دیدار سید مسعود حسینی شهردار همدان با اشاره به ارزشمندی فرصت خدمت به مردم اظهار داشت: علیرغم فراز و نشیب های فراوان در طول یکسال گذشته در شهرداری همدان تلاش شد مدیریت شهری با تمرکز بر روند کاری، وارد مباحث و دو قطبی های سیاسی نشود .

سید مسعود حسینی به ۳۷۲ وظیفه شهرداریها در جامعه اشاره کرد و افزود: کارمطلوب شهرداری‌ها نگاه مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بهتر می کند.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به تحقق ۹۰ درصدی بودجه ۱۶۸۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰ گفت: در شش ماهه سال ۱۴۰۱ بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری همدان ۸۱ درصد محقق شده است.


شهردار همدان: بیشترین معبر گشایی ها در مناطق سه و چهار اتفاق افتاده است که یک اتفاق بی نظیر است.


حسینی یکی از سیاست های جدید مدیریت شهری را رعایت عدالت در بودجه بندی دانست و افزود: در کنار توجه به مناطق بالای شهرتلاش کردیم توزیع پروژه ها در مناطق کمتر توسعه یافته صورت بگیرد به طوری که بیشترین معبر گشایی ها در مناطق سه و چهار اتفاق افتاده است که یک اتفاق بی نظیر است.



در ادامه شهردار همدان افزود: ۴۶ پروژه‌ صد در صد، ۳۵ پروژه بالای پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سید مسعود حسینی یکی از اتفاقات مطلوب در این دوره مدیریت شهری را آسفالت ریزی دانست و تصریح کرد: ۱۱۳ هزار تن آسفالت بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان و با خودکفایی در تولید آسفالت توسط شهرداری همدان صورت گرفته است که پیش بینی می شود این میزان به ۱۲۰ هزار تن برسد.


سید مسعود حسینی به حوزه فضای سبز اشاره کرد و گفت: ۵ هکتار به فضای سبز شهر همدان افزوده شده است. این مقام ارشد مدیریت شهری اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام از جمله تقاطع غیر همسطح غدیر و سردار همدانی را جزو اولویت‌های مهم مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: علیرغم مشکلات مالی و تورم که در تکمیل این پروژه رخ داد این پروژه ها با قوت در حال تکمیل است و انشالله در ماه های آینده به اتمام می رسد و تقدیم شهروندان عزیز همدانی می شود.


وی دلیل وقفه در تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر را قطعات معیوب دانست و افزود: قرار بود پروژه تا اربعین افتتاح شود ولی به دلیل حفظ جان و امنیت شهروندان در آزمایش های فنی مشخص شد برخی از قطعات دارای ایراد است که با توصیه های کارشناسی این قطعات کنار گذاشته شد و علیرغم تاخیر چند ماهه انشالله در ماه های آینده تکمیل می شود.


این مقام ارشد شهرداری به یکی از مطالبات شهروندان که باعث نارضایتی شده بود اشاره کرد و گفت: طولانی بودن فرایند صدور پروانه ساختمانی به یک معضل تبدیل شده بود که با تلاش شبانه روزی همکاران سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری همدان به هم عنوان یک الگوی موفق پیاده سازی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار