تابناک هرمزگان/ مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و قرار دادن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فهرست تحریم استکبار جهانی، سودآوری بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، با افزایش چشمگیر تولیدات، تحریم‌ها را درهم شکست.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 19 October 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان،علیرضا جعفرپور در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات ضمن تبریک این روز افزود: شرکت نفت ستاره خلیج فارس علاوه بر ایفای رسالت خودکفایی و تأمین سبد سوختِ کشور، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در منطقه خاورمیانه نیز محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: قرار گرفتن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در فهرست  تحریم‌ها هیچ خللی در مسیر پیشرفت و تولید ایجاد نکرده و با رویکردها و برنامه‌ریزی‌های راهبردی، صادرات این شرکت از طریق مرزهای دریایی رونق یافته است و مقدار فراوانی از فرآورده‌های ویژه‌ی تولیدی پالایشگاه با رعایت منافع و مصالح شرکت و حفظ اقتدار ملی، از این مسیر صادر شده و سود و ارز آوری برای کشور را همراه داشته است.

جعفرپور ادامه داد: شرکت نفت ستاره خلیج فارس با برطرف کردن و حل مشکلات و تنگناهای مسیر صادرات در تلاش است نقاط هدف صادراتی و کشورهای متقاضی را با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط در راستای گسترش فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه صادرات و ایجاد ظرفیت‌های جدید صادراتی با سرآمد شدن در بخش صادرات شناسایی کند و این مهم را به عنوان هدفِ کاری و توسعه سازمانی خود قرار داده است.

این مدیر صنعت نفت با اشاره به اهمیت صادرات شرکت‌ها به عنوان موتور محرکه اقتصادی و رمز بقای آن‌ها در بازارهای جهانی، اظهار داشت: روز ملی صادرات، باید سمبلی برای ارج نهادن به تلاش‌های انجام شده از سوی نیروی متخصص و جوانی باشد که شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» را عملی کرده و اثرات ناشی از تحریم‌ها را کمرنگ کرده است.

به گفته وی این جوانان متخصص و توانمند با سیاست‌های کاربردی در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ عرضه و تقاضا، ظرفیت‌های صادراتی را تقویت کرده و راهی برای نفوذ و حضور در بازارهای جهانی را فراهم کرده‌اند و زمینه‌ساز افزایش مذاکرات و توسعه بازاریابی‌های هدفمند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پایان گفت: این شرکت طی ۶ ماه گذشته سال جاری بیشترین حجم صادرات دریایی از انواع فرآورده‌های ویژه تولیدی پالایشگاه را به خود اختصاص داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار