در مراسم تشییع مرحوم لاهوتی افرادی حاضر شده بودند که شاید جمع کردن آن‌ها در یک مکان و با یک هدف بسیار سخت بود!
کد خبر: ۱۰۶۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳ 05 September 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "چقدر آبرو‌ها بردیم و حق‌ها ضایع کردیم ! تا قلم به دستمان افتاد هر چه خواستیم نوشتیم! تا منبر و خطابه به دستمان افتاد هر چه خواستیم گفتیم! تا قدرت به دستمان افتاد هر چه خواستیم کردیم! تا پولی در دست ما قرار گرفت هر چه خواستیم، خوردیم! دنیا حساب دارد، آخرت حسابی بیشتر! بیایید همه از امروز استغفار کنیم. " جملات بالا بخشی از سخنان آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری در مراسم تشییع پیکر مرحوم لاهوتی است.
این سخنان در جمع گسترده‌ای مطرح شده است که می‌توان گفت مخاطب آیت الله ملک حسینی دو گروه یعنی عوام و خواص از نظر جایگاه اجتماعی یا سیاسی بوده اند! اما شکی نیست که مخاطبی که باید پاسخگوی اعمال خود به جامعه باشد همین خواص هستند.
مرگ نزدیکان یا مشاهیر و در کل انسان، برای زندگان همیشه یک تلنگر جدی است که هر لحظه منتظر اجل باشند و بدانند که گریزی از آن نیست، اما سیاسیون، مشاهیر، نخبگان و در مجموع خواص جامعه باید مراقب باشند که روز پس از مرگ نام نیک از آن‌ها بر جای بماند.
در مراسم تشییع مرحوم لاهوتی افرادی حاضر شده بودند که شاید جمع کردن آن‌ها در یک مکان و با یک هدف بسیار سخت بود! اما حضور یکجای همه این افراد در تشییع یک چهره هم رده خود که شاید برخی از آن‌ها فراتر از رقابت سیاسی، به نوعی رفتاری از خود نشان می‌دهند که شائبه دشمنی و حتی رضایت به سختی همدیگر می‌دهند، نکته‌ای مهم و قابل تامل است که باید بسیاری از این افراد که در دهه‌های پایانی عمر خود هستند آویزه گوش خود کنند.
طی این چند مدت که دکتر لاهوتی بیمار بود و در چند روز اخیر که از فوت وی گذشت تا مراسم تشییع و خاکسپاری، بسیاری از سیاسیون که برخی رقبای سیاسی بودند، تلاش زیادی کردند که به هر نحو ممکن سنگ تمام بگذارند که بخش‌هایی از این حضور در ادامه به تصویر کشیده می‌شود.
فوت لاهوتی و تصاویری برای عبرت سیاسیون !
این تصویر حضور محمود منطقیان را نشان می‌دهد که از مرگ دکتر لاهوتی به شدت متاثر شده است و نشان می‌دهد که تا چه میزان فقدان وی برایش سخت به نظر می‌رسد.
هر چند محمود منطقیان و دکتر لاهوتی به عنوان دو چهره برجسته اصلاحات استان و شهرستان کهگیلویه، هیچوقت نتوانستند به یک اشتراک سیاسی برسند، اما تاثر منطقیان نشان می‌دهد که مرگ لاهوتی بسیار بر وی سنگین بوده است.
فوت لاهوتی و تصاویری برای عبرت سیاسیون !
عدل هاشمی پور هم یکی از افرادی است که چند سالی است به عنوان رهبر یک جریان سیاسی مطرح می‌شود. وی البته مناسبات نسبتا خوبی هم با لاهوتی و هم منطقیان داشته است و معمولا کل کل سیاسی با آن‌ها نداشته است و چندان توجهی به جناح‌های سیاسی اصلاحات و اصولگرا در ارتباط گیری و تعامل خود با دیگران نداشته است.
هاشمی برای حضور در مراسم تشییع مرحوم لاهوتی آنچنان مصمم بوده که با پای شکسته خود را به این مراسم رسانده است.
فیلم / سخنان هاشمی پور در مراسم تشییع لاهوتی
فوت لاهوتی و تصاویری برای عبرت سیاسیون !
غلام رضا تاجگردون هم یکی از سیاسیونی بود که خود را با برخی از دوستان سیاسی اش به مراسم تشییع لاهوتی رساند. در خصوص اشتراکات سیاسی تاجگردون‌ها و لاهوتی شاید تنها ظاهر سیاسی اصلاح طلبی وجه تشابه باشد در حالی که به نظر می‌رسید لاهوتی از نوع نگاه بالا به پایین سیاسیون خانواده تاجگردون نسبت به اصلاح طلبان کهگیلویه منتقد بوده است، اما این تفاوت‌های دیدگاهی مانع حضور موثر غلام رضا تاجگردون که این سال‌ها لیدر برتر سیاسی خانواده تاجگردون‌ها است، در مراسم لاهوتی نشد.
فوت لاهوتی و تصاویری برای عبرت سیاسیون !
سید محمد موحد که به نظر می‌رسد هیچوقت، رابطه حسنه سیاسی با لاهوتی نداشته است هم یکی از افرادی بود که در دوران بیماری بر بالین و در زمان پس از فوت خود را به تابوت وی رساند و آنچه که لازمه احترام بود را به جای آورد!
در مراسم تشییع مرحوم لاهوتی سیاسیون، مدیران و بسیاری از مردم حضور داشتند و البته همه به نوعی معترف به خاص بودن رفتار سیاسی وی یعنی رعایت اخلاق در سیاست بودند ضمن اینکه تدین و احترام به اهل بیت خصوصا مولا امیر المومنین را هم از ویژگی‌های اعتقادی وی عنوان می‌کردند.
حضور این افراد در این مراسم تشییع می‌تواند یک یادآوری مرگ برای سیاسیونی باشد که برخی از ان‌ها به دلیل پیگیری برنامه‌های غلط و گاها بدعت‌های خطرناک قومیتی، بانی و باعث بسیاری از مشکلات استان هستند؛ لذا انتظار می‌رود که این افراد که در همه امور استان نقشی دارند، چنین روزی را برای خود متصور شوند و قضاوت آن روز مردم را در نظر داشته باشند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار