مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دکتر سید قادر لاهوتی ، عصر یکشنبه ـ سیزده شهریور ماه ۱۴۰۱ـ در شهر دهدشت ، مرکز شهرستان کهگیلویه با حضور گسترده مردم و چهره های سیاسی ، کشوری ولشکری استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ 04 September 2022

لاهوتی رهسپار دیار ابدی شد / گزارش لحطه به لحظه ..+ تصاویر وفیلم

 



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بعد از مراسم تشییع و اقامه نماز میت ، در میدان مرکزی شهر دهدشت پیکر استاد سید قادر لاهوتی برای خاکسپاری ، بر دوش تشییع کنندگان رهسپار قبرستان جدید شهر دهدشت شد.

حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر این استاد علم و ادبیات فارسی و چهره شاخص سیاسی نماز میت را اقامه کرد.
دکتر سید قادر لاهوتی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گچساران، فرماندار اسبق گچساران، معاون اسبق اداره آموزش و پرورش کهگیلویه و رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت در روز شنبه دوازدهم شهریور ماه۱۴۰۱ در بیمارستان ابن سینا شیراز دعوت حق را لبیک گفت.
 
سخن آخر با لاهوتی ! می دانی بر جدت چه گذشت؟
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۲۰:۵۷
دلیل پذیرفتن خواندن نماز بر پیکر مرحوم لاهوتی
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۲۰:۳۶

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم تشییع پیکر مرحوم سید قادر لاهوتی گفت : امروز در مراسم تشییع پیکر عزیز ، سید ، استاد و معلمی جمع شده ایم و اشاالله جسمش را تشییع می کنیم به سوی بهشت .

 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود : در هر تشییعی باید یک احساس در ما باشد به این معنی که شاید در تشییع بعدی ما نباشیم و این یک تفکر غلط است چرا که مرگ به سراغ همه می آید و شاید جنازه بعدی که بر آن نماز خوانده می شود جنازه من یا شما باشد چرا که مرگ ناگهانی به سراغ همه می آید .

وی ادامه داد : مرگ را باید شناخت چرا که آینده امروز ما است . یکی از مهمترین چشم اندازهای انسان کوچ به آینده ای به نام مرگ است . مرگ تولد و رهسپار شدن به روز رستاخیز و از مهمترین بخش های حیات انسان است .

آیت الله ملک حسینی با اشاره با واقعه عاشورا گفت :  مصاف عاشورا ، مصاف انسان های برجسته با انسان های پست است .

وی افزود : وقتی انسانی می میرد برای مومن به منزله عبور از زندان و رسیدن به آزادی و بهشت لذت های اوست اما مرگ برای کافر پایان لذت ها و رسیدن به عذاب است .

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : امروز استاد و معلمی را تشییع کردیم که بچه های این منطقه را تربیت کرده است و در میان مردم با اخلاق زندگی می کرد .

وی گفت : این عزیز در این دنیا زندگی کرد و بسیاری از شما وی را به اخلاق توصیف کردید خدایش رحمت کند . کسانی هم وی را به تلاش گرد عرصه علم و ادب توصیف کردند .

آیت الله ملک حسینی به دو ویژگی مرحوم لاهوتی اشاره کرد و اظهار داشت : او به شهادت نزدیکانش به امیر المومنین عشق می ورزید یعنی دریافته بود که انسان خوب یا بد به امیرالمونین نیاز پیدا می کند پس باید در این دنیا رابطه عقلانی و احساسی یعنی عقل و عشق را با امیرالمومنین حل کرد . هم عقل و هم احساس را به امیرالمومنین سپرد . او می دانست که قیامت دنیای شفاعت است و هیچکس بدون شفاعت به بهشت نمی رود و انشاالله جدش امیرالمونین از او شفاعت کند .

نماینده مردم استان در خبرگان رهبری به ویژگی دوم مرحوم لاهوتی اشاره کرد و گفت : شاید بسیاری از شما ندانید و یقین دارم هیچ پیش بینی از این مطلب ندارید . شنیدم و به حقیر برخی گفتند اگر در دوران فعالیت های زندگی اش اگر حق کسی به دست ، نگاه و زبان او ضایع شده بود ، رفت و از آن ها عذرخواهی و استغفار به درگاه خدا کرد .

آیت الله ملک حسینی ادامه داد : چقدر آبروها بردیم و حق ها ضایع کردیم تا قلم به دستمان افتاد هر چه خواستیم نوشتیم تا منبر و خطابه به دستمان افتاد هر چه خواستیم گفتیم . تا قدرت به دستمان افتاد هر چه خواستیم کردیم . تا پولی در دس ما قرار گرفت هر چه خواستیم ، خوردیم .  دنیا حساب دارد ، آخرت حسابی بیشتر ! بیایید همه از امروز استغفار کنیم .

دلیل پذیرفتن خواندن نماز بر پیکر مرحوم لاهوتی

تشییع پیکر مرحوم لاهوتی بر دستان مردم
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۱۹:۳۹
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
خدایش بیاموزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار