مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر ملی ایثار به میزبانی یزد در هفته آخر آذرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 30 August 2022

«سیدمرتضی حسینی» امروز سه‌شنبه هشتم شهرویورماه در جمع خبرنگاران پیرامون برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر ملی ایثار به میزبانی یزد، تصریح کرد: یکی از قالب‌های ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، قالب هنر است که در همین راستا امسال هفتمین جشنواره تئاتر ملی ایثار با مشارکت موسسه فرهنگی هنری افق اردکان به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش صحنه‌ای به بخش خیابانی این دوره از جشنواره تئاتر، از دایر شدن دبیرخانه این جشنواره در استان یزد خبر داد و افزود: یزد می‌تواند از بهترین فضاها برای برگزاری این جشنواره باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: البته در این جشنواره بخشهای مختلف دیگری از استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و صدا و سیمای مرکز یزد نیز مشارکت دارند که این مشارکت‌ها صرفاً مادی نیست و بعضاً در قالب اختصاص سالن‌های در اختیار این دستگاه‌ها، انجام می‌شود.

حسینی از جمله سیاست‌ها و شاخص‌های اداره کل امور هنری بنیاد شهید در حوزه‌هایی مانند تئاتر، موسیقی و فیلم را شامل بسط و گسترش آرمان‌های شهدا، تصویرسازی از آرمان‌های شهدا، تبلیغ و تریج عنصر امیدآفرینی، حمایت و تکریم منزلت خانواده شهدا و ایثارگر، توجه به مقوله عدالت در جامعه ایثارگری و ترسیم فعالیت‌های خیرخواهانه در این حوزه برشمرد.

وی با بیان این که در اداره کل امور هنری بنیاد شهید علاوه بر تئاتر، موسیقی و هنر تجسمی، اهتمام به تولید فیلم در قالب‌های متنوعی مانند تله فیلم، سریال و مستند فاخر نیز مورد توجه است، به سیاست «هر استان، یک فیلم» اشاره و عنوان کرد: این تولیدات می‌تواند در قالب سینمایی، سریال یا مستند فاخر باشد که استان‌های زیادی در زمینه آن ورود کرده و در مرحله پژوهش و نگارش هستند و چند اثر نیز به بخش پیش تولید رسیده به نحوی که امیدواریم برخی از آنها نیز به جشنواره فجر برسد.

«محمد لارتی» رئیس اداره هنرهای نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز ابراز امیدواری کرد که فراخوان هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در هفته جاری منتشر شود.

وی با بیان این که زمان برگزاری بخش نهایی این دوره از جشنواره هفته پایانی آذرماه تعیین شده است، محورهای شاخص این جشنواره را حول موضوعات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقاطع مختلف خواند و از مهمترین آنها به فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار در تاریخ معاصر و نیز ایثار اجتماعی اشاره کرد.

لارتی با اشاره به توقف دو ساله برگزاری این جشنواره به دلیل شیوع کرونا، عنوان کرد: ششمین جشنواره تئاتر ملی ایثار به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که حدود ۴۷۰ گروه، متقاضی حضور در آن شدند ولی در نهایت پس از قضاوت داوران، ۲۲ تئاتر به بخش خیابانی و ۱۸ اثر به بخش صحنه‌ای راه یافت و مرحله نهایی آن در خردادماه ۹۷ برگزار شد.

وی با بیان این که طی چند سال شیوع کرونا به لحاظ تولید و عرضه هنرهای نمایشی شرایط نزولی را شاهد بودی، گفت: خوشبختانه هم اکنون در حال بازگشت به شرایط گذشته هستیم و باید تلاش کنیم که کیفیت آثار نیز به مراتب به حد مورد انتظار نزدیک‍تر شود.

لارتی در پایان با اشاره به فعالیتهای مختلف اداره هنرهای نمایشی و آوایی بنیاد شهید، ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط کنونی را حائز اهمیت خواند و خواستار اهتمام بیشتر به موضوع تولید محتوی در این حوزه شد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از پوستر این دوره از جشنواره نیز با حضور فاضلی معاون فرهنگی بنیاد شهید استان و برخی دیگر از مسئولان برگزارکننده رونمایی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار