معاون حفاظت، بهره برداری و اموراجتماعی حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی گفت: ۶۵ درصد آب شرب کشور از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود و این به معنای این است که حیات ۸۰ میلیون ایرانی در گرو حفظ این منابع ارزشمند است.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 21 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، عبدالله فاضلی فارسانی نماینده تام الاختیارشرکت مدیریت منابع آب ایران و معاون حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی این شرکت در مرکز ستاد ارتباطات مردمی وزارت نیرو در استان مرکزی افزود: منابع آب زیرزمینی در تأمین آب شرب مورد نیاز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از آنجایی که ۶۵ درصد این آب از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود نباید با برداشت بی رویه از این منابع گرانبها لطمه ای به تأمین آب شرب مردم وارد شود.
فاضلی فارسانی با اشاره به اینکه طرح احیاء و تعادل بخشی یک نسخه فنی و اجرایی برای استفاده متعادل و پایدار از منابع آب زیرزمینی در کشور است یادآورشد: هدف از اجرای این طرح کاهش برداشت در منابع آب زیرزمینی و حفظ این سرمایه ارزشمند است.
وی گفت: از همه شهروندان درخواست داریم با صرفه جویی در مصرف آب و سایر ارگان ها به دلیل کاهش برداشت از این منابع و افزایش بهره وری، وزارت نیرو را در راستای تأمین آب شرب سالم و پایدار همراهی کنند.
نماینده تام الاختیارشرکت مدیریت منابع آب ایران و معاون حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور بر استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در راستای مدیریت بهتر منابع آبی موجود و تولید ثروت بیشتر تأکید کرد.
فاضلی فارسانی با اشاره به وضعیت نامناسب منابع آب در کشور گفت: کشور در دو سال متوالی در وضعیت خشکسالی در منابع آب قرار گرفته و این امر با توجه به اقلیم خشک کشور و نیاز مبرم به تأمین آب برای توسعه، برنامه ریزی برای استفاده از آب به بهترین شکل را ضروری کرده است.
وی با اشاره به اینکه اساس توسعه و حیات کشور همین منابع آبی موجود است و نباید بدون برنامه ریزی این آب موجود را هدر بدهیم افزود:تلاش ها و برنامه ریزی ها باید در راستای استفاده از آب با حداکثر بهره وری، اشتغال و تولید ثروت باشد.
معاون حفاظت، بهره برداری و اموراجتماعی حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی ادامه داد: در این راستا شرکت های دانش بنیان کمک بزرگی محسوب می شوند و می توانند درراستای استفاده از آب با حداکثر بهره وری، اشتغال و تولید ثروت راهکار ارائه داده به طوریکه شاهد کاهش برداشت از منابع آبی در کشور باشیم.
وی افزود: در حال حاضر توسعه ای ایجاد کردیم بدون توجه به ظرفیت منابع آبی و باید به فکر باشیم تا بتوانیم با استفاده کمتر از آب ثروت بیشتری نیز تولید کنیم و همین موضوع می تواند اساس کار وزارت نیرو و شرکتهای دانش بنیان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار