شهر مقدس قم در شب عید غدیر خم غرق در نور، سرور و شادی شد و مردم این شب ولایت حضرت علی ابن ابیطالب(ع) را گرامی داشتند.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲ 18 July 2022

به گزارش تابناک قم، شامگاه یکشنبه به مناسبت عید غدیر خم برخی شهروندان قمی در قالب کاروان های خودرویی و موتوری به شادی پرداختند.

از دیگر سو ایستگاه های صلواتی نیز با پخش شربت و شیرینی از مردم پذیرایی می کردند.

برخی نقاط شهر قم نیز به مناسبت عید غدیر نور افشانی شد و به همت تشکل های مردمی، هیات های مذهبی و شهرداری قم، شهر با پارچه های رنگی آذین بندی شده است.

جمع زیادی از مردم قم‌نیز با درج جملاتی پیرامون عید غدیر خم روی خودروهای خود این‌مناسبت مذهبی را گرامی داشتند.

جشن های عید غدیر در اماکن متبرکه قم هم چون حرم مطهر حضرت معصومه(س) ، مسجد مقدس جمکران و امامزاده های مختلف برگزار شد.

جشن بزرگ عید غدیر چهارشنبه شب با حضور عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در صحن جامع مسجد مقدس جمکران با سخنرانی حجت الاسلام علی واضحی و مداحی سید جواد میرجعفری برگزار شد.
اجرای گروه همخوانی معراج و برگزاری مسابقه از دیگر بخش های این مراسم بود.

جشن بزرگ عید غدیر هم‌چنین عصر چهارشنبه با حضور پرشور اعضای کانون های مساجد قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی از اساتید حوزه در این جشن اظهار داشت: غدیر روز شادی و تبسم و گره گشایی از مشکلات مردم است و یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی و حتی عالم بشریت به شمار می رود، چرا که در این روز رمز و رازی نهفته است که در گره گشایی از مشکلات عالم بشریت جایگاه مهمی دارد.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: در این روز پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) را به جانشینی خود برگزید و گفت هر کس من مولای او هستم علی(ع) پس از من مولای اوست.

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این مراسم با گرامیداشت روز عید غدیر در سخنانی گفت: همه ما باید تلاش کنیم شیعیان خوبی برای امام علی(ع) و اهل بیت(ع) و سربازان واقعی برای حضرت حجت(عج) باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده با بیان اینکه نوجوانان و فرزندان ما در این مکتب رشد پیدا می کنند افزود: تلاش های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی مدیر ستاد کانون های مساجد استان قم نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام مبارک دهه ولایت گفت: بزرگداشت غدیر خم به عنوان بزرگترین عید شیعیان است و در این عید اعلام می‌کنیم که بعد از رسول خدا کسی بالاتر از مولای ما نیست و فقط امیرالمومنین است.

وی تصریح کرد: باید همان گونه که برای محرم آن قدر پرشور عزاداری می کنیم که در شأن امام حسین(ع) است، دربرپایی جشن های عید غدیر نیز باید در شأن امیرالمومنین شادی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت و توان عظیم کانون های مساجد در برپایی چنین برنامه هایی گفت: این چنین حرکت های زیبایی در بزرگداشت غدیر باید الگویی برای همه باشد ضمن اینکه هرکدام از کانون ها نیزدر مساجد خود برنامه هایی را به همین مناسبت دارند.

شرکت کنندگان در این جشن، در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع فقید تقلید به عنوان یکی از پرچمداران غدیر، در قالب کاروان شادی از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار