یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: برای مبتلایان به آلرژی فصلی داروهای مربوط به آلرژی فصلی مانند آنتی هیستامین، اسپری یا قطره استروئیدی تنفسی و یا قطره‌های چشمی تجویز شود، اما این درمان ها تسکینی و موقت است و ممکن است پزشک بسته به علایم، سن و نوع حساسیت تصمیم بگیرد از درمان های جایگزین و حتی قطعی مانند ایمونوتراپی کمک بگیرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ 01 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی پوروالی افزود: زمانی که یک پروتئین که قاعدتاً پروتئین بی ضرری می باشد وارد دستگاه تنفس شود و فرد آن پروتئین بی آزار را به عنوان یک بیگانه حساب و به آن حمله کند، علائم آلرژیک تنفسی ظاهر می شود.
وی یادآورشد: آلرژیک می تواند به صورت فصلی در بهار به دلیل گرده افشانی درختان، در تابستان به دلیل چمن ها یا در فصل پاییز به دلیل علف ها و یا در تمام طول سال به علت مایت موجود در گرد و غبار اتفاق بیافتد.
پوروالی گفت: آلرژی ۴ علائمت خارش بینی، چشم و گلو، آبریزش بینی، عطسه و گرفتگی بینی دارد همچنین با توجه به علائم و اینکه بیماری در چه مرحله ای قرار دارد در خصوص روش درمان آن تصمیم گیری می شود.
وی با اشاره به اینکه درمان دارویی باید زیر نظر پزشک انجام شود، تاکید کرد: درمان غالب این بیماری از طریق مصرف انواع آنتی هیستامین‌ها انجام می‌شود که نوع آن در افراد بزرگسال و کودکان و همینطور بسته به نوع نشانه‌ها متفاوت است و با توجه به نوع حساسیت و شدت آن از داروهای استروییدی یا غیر استروییدی استفاده می شود.
وی ادامه داد: اگر علائم در کل سال وجود داشته باشد و بیماری به راحتی به درمان با قرص و اسپری پاسخ ندهد به سمت درمان کمکی مانند ایمونوتراپی یا داروهای اختصاصی تر میرویم که گاها درمان قطعی نیز می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار