کد خبر: ۱۰۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 02 October 2015
امیر توحید فاضل - مدیر مسئول تابناک البرز

سایت خبری – تحلیلی تابناک البرز با صاحب امتیازی تابناک از دوازدهم بهمن سال 1393 در استان البرز راه‌اندازی شد و فعالیت‌ خبری خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
همزمانی افتتاح این سایت با ایام‌الله مبارک فجر و سالگرد ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) در دوازدهم بهمن 57 از یک سو نشان دهنده توجه مدیران و خبرنگاران تابناک به اصول و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی بوده و از سوی دیگر وظیفه‌ ما را در راه خدمت‌رسانی به مردم در حوزه اطلاع‌رسانی دو چندان کرده است.
با نگاهی به آمار بازدیدهای تابناک طی 8 ماه گذشته در می‌ِیابیم که به فضل الهی این رسانه جایگاه خوبی در میان مردم استان البرز پیدا کرده و توانسته بخش مهمی از وظائف خود را به مردم استان انجام دهد.
همچنین این آمار به ما نشان می‌دهد که اخبار مربوط به عزل و نصب‌ها در سطح مدیریتی استان همواره جزو پربازدید‌ترین و پرمخاطب‌ترین خبرهای تابناک بوده است.
اخبار این حوزه با جدیت از سوی تابناک البرز پیگیری و با حساسیت ویژه‌ای به آنها توجه می‌شود.
نکته جالب توجه این است که بسیاری از انتقادهای تابناک نسبت به عملکرد مدیران و دستگاه‌ها، مورد توجه قرار گرفته و چندی بعد شاهد تغییرات مدیریتی در دستگاه‌هایی بودیم که تابناک نسبت به کاستی‌ها و نواقص آن حوزه هشدار داده بود.
به عنوان نمونه فردی به مدت 9 سال به عنوان سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری نظرآباد مشغول به کار بود. این فرد از یکی از شهرداری‌های استان به فرمانداری نظرآباد مامور به خدمت بود که این حضور با قوانین کشور که تاکید دارد هیچ یک از کارمندان نمی‌تواند بیش از 6 ماه به دستگاهی مامور شده و بیش از 4 ماه سرپرست باشند، در تضاد بود.
تابناک چند خبر درباره این فرد منتشر کرد و چندی بعد از سمت خود برکنار شد.
همچنین تابناک اخباری درباره مشکلات و نواقص فرمانداری فردیس، مدیریت اداره کل امور اتباع خارجی استانداری و همچنین اداره کل مدیریت بحران استاندرای البرز (به ویژه پس از سیل سیجان) منتشر کرد که در کمتر از یک ماه شاهد تغییر فرماندار فردیس و مدیران کل اداره امور اتباع خارجی و مدیریت بحران بودیم.
زمانی که تابناک با جدیت اخبار عزل و نصب‌ها را پیگیری و گزارش‌هایی در این زمینه منتشر می‌‌کرد، به چند نکته مهم توجه داشتیم که عبارت بود از رعایت قانون در عزل و نصب‌ها و به کارگیری افراد متخصص، با تجربه و بومی.
در همین دوران،‌ انتقادهایی نیز نسبت به اخبار تابناک به صورت مستقیم و غیر مستقیم مطرح شده و می‌شود و حتی برخی از مدیران ارشد استانداری نقادی‌ها را برنتافته و به دنبال گلایه و شکایت از مدیر مسئول تابناک البرز و خبرنگاران این رسانه بوده و هستند.
حال با گذشت چند ماه از فعالیت تابناک البرز نیاز به یک آسیب‌شناسی جدی و تخصصی احساس می‌شود و نخستین سوال این است که با توجه به تاثیرگذاری اخبار تابناک البرز در عزل و نصب‌ها، این تاثیرگذاری مثبت است و یا مخرب؟
خوشبختانه اسناد و شواهد نشان می‌دهد که تابناک در این امر اثرگذاری مثبت و سازنده‌ای داشته است. چرا که اگر انتقادها صحیح نبود و خدای ناکرده بر اساس اغراض سیاسی و گروهی و جناحی و یا از سر نادانی و ناآگاهی این گزارش‌ها تهیه و منتشر می‌َشد، به طور قطع مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گرفت و مدیران ارشد استان نیز با بی‌تفاوتی از کنار آن می‌گذشتند.
بنابراین وقتی شاهد هستیم که یک مدیر بعد از 9 سال و تنها چند روز پس از انتشار گزارش‌های تابناک، توسط مدیریت ارشد استان کنار گذاشته می‌َشود، نشان دهنده این است که اخبار ما از روی صداقت،‌ دلسوزی و امید به اصلاح امور تهیه و منتشر گردیده و اثرگذاری لازم را هم داشته است. لذا با جدیت می‌توان گفت که این اثرگذاری مثبت بوده و ثمرات خوبی برای استان و مردم داشته و دارد.
در اینجا لازم است بار دیگر پیشنهاد مدیریت تابناک البرز در نخستین نشست اصحاب رسانه با استاندار البرز را تکرار کنیم.
در این جلسه، مدیر مسئول تابناک البرز به عالی‌ترین مقام اجرایی در این استان پیشنهاد داد تا کانال ارتباطی امن و مورد اعتمادی میان استاندار با اصحاب رسانه برقرار شده و از این طریق اخبار، گزارش‌ها و شنیده‌های خبرنگاران پیش از انتشار به اطلاع استاندار البرز رسیده و ایشان نیز در فضایی آرام و بدور از تنش‌ و جنجال برای اصلاح نواقض و رفع کمبودها اقدام کند.
متاسفانه تا امروز این پیشنهاد مورد توجه قرار نگرفته و به همین دلیل بخش مهمی از اخبار تابناک که می‌توانست پیش از انتشار به اطلاع مدیریت ارشد استان البرز برسد، به ناچار بر روی خروجی اصلی قرار می‌گیرد تا شاید از این طریق به اطلاع مدیران ارشد استان و دفتر استاندار برسد.
مدیریت تابناک بر این باور است که اصحاب رسانه، چشم و گوش امین و قابل اعتماد مسئولان هستند و اگر مدیری از این ظرفیت به درستی بهره‌مند نباشد، هم خود آسیب می‌بیند و هم نمی‌تواند با آگاهی کامل از مشکلات،‌ کاستی‌ها و نیازها، برای خدمت‌رسانی اقدام کند.
خوشبختانه در 3 ماه اخیر و برخلاف روزها و هفته‌های ابتدایی حضور سید حمید طهایی در استان البرز، شاهد عقلانی‌تر شدن تصمیم‌گیری‌ها هستیم که این امر امید خوبی در میان مردم ایجاد کرده است.
از سوی دیگر شاهد هستیم که تصمیم‌های احساسی و عجولانه‌ای که در روزهای ابتدایی انتصاب آقای طهایی وجود داشت ( البته با توجه به شرایط سیاسی و ملتهب استان در زمان انتصاب سید حمید طهایی بسیاری از این تصمیم‌ها در آن مقطع اجتناب‌ناپذیر بود) در 3 ماه اخیر به شدت کاهش یافته است.
به طور قطع اگر ارتباط منطقی و صحیحی میان اصحاب رسانه باتجربه‌، قدیمی، پیشکسوت، دلسوز و دارای برنامه با مدیریت ارشد استان البرز برقرار شود، می‌توان بیش از پیش به آینده این استان نوپا امیدوار بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
عملکرد تابناک تا این اواخر خوب بود ولی چه اتفاقی افتاده که خبرهای خود را حذف میکند؟؟ متاسفانه شما هم گرفتار موضوعات مالی شدید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار