معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي
معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي گفت: پرونده ثبت جهاني شدن ارسباران در حال تکميل است و اميدواريم در سال 2016 شاهد ثبت جهاني اين جنگل باشيم.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 01 October 2015

به گزارش خبرنگار ما ، احمد حمزه زاده در آيين آغاز هفته گردشگري با اشاره به شعار هفته گردشگري با عنوان "هر گردشگر يک فرصت" اشتغال‌زايي را از آثار مثبت صنعت گردشگري دانست و تشريح کرد: بارزترين کارکرد صنعت گردشگري درحوزه فرهنگي ايجاد صلح، دوستي و تحکيم پيوندها بين ملت‌ها و اقوام مختلف است.

حمزه زاده آذربايجان‌شرقي را استاني با قابليت‌هاي فراوان گردشگري توصيف کرد و افزود: 5 هزار اثر در استان با قابليت گردشگري و تاريخي شناسايي شده که از اين تعداد قريب به هزار و 800 اثر در فهرست آثار ملي و دو اثر در فهرست ميراث جهاني ثبت شده است که با اين وجود، تعداد گردشگر در قياس با ظرفيت‌هاي موجود بسيار پايين است.

وي در ادامه توجه به مسائل فرهنگي، همچون مهمان نوازي و رفتار درست با گردشگران را در کنار فراهم شدن زير ساخت‌هاي فني ازاصول مهم در جذب گردشگران خواند و از فراهم بودن زمينه در استان براي تداوم تحصيلات عالي در رشته‌هاي مرتبط گردشگري در تمامي مقاطع تحصيلي خبر داد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کلیبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
یعنی واقعا میشه! اگه بشه عالی میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
ارسباران مظلوم همیشگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :