تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 27 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار و ضمن تقدیر از خدمات بهرام فاضلی زاد، علی صفدری به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: امید است خداوند توفیق خدمتگزاری به مردم را به ما بدهد، خوش به حال آنان که با اجرای کامل وعده‌های خود، مسند مسئولیت را تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به خدمات فاضلی زاد در طول سال‌های فعالیتش، افزود: جایگاه فرهنگی ما اگر ارتقا نیابد و همه مسئولین در استان به مقوله فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه نکنند، قطعا پیشرفت حاصل نمی‌شود، امید است از این با تلاش مدیرکل جدید جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارتقا یابد.

لازم به ذکر است که این نشست با حضور هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد و مسئولین استانی از جمله سردار جاویدان فرمانده انتطامی استان، رنجبر فرماندار کرمانشاه و .. برگزار شد.

در این نشست سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مسئله مهم بحث فرهنگ، بودجه است، فرهنگ با این وزنه، اما همیشه در حوزه بودجه دچار مشکل است ربطی به دولت‌ها هم ندارد و همواره به این شکل بوده، امسال نیز حوزه فرهنگ در بودجه تکانی نخورد و عقبگرد هم داشته و ۱/۸ بودجه کل کشور به فرهنگ اختصاص یافته است.

وی افزود: این مشکل وجود دارد و باید به شکل اساسی و به دست دولت و مجلس حل شود.

وی ادامه داد: مساله دوم مساله قانون و آیین نامه‌ها است، ما باید باور داشته باشیم که ادارات کل در استان‌ها در خط مقدم فرهنگ هستند، باید سازکار‌ها و آئین نامه‌ها در وزارت ارشاد طوری تنظیم شده که اختیار به اداره کل استان داده شود.

هاشمی در ادامه یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اینجانب را موطف کردند که همه آئین نامه‌ها و مباحث قانونی، آنجا که خلا دارد رفع شود و در جهت تسهیل و پشتیبانی هنرمند و حفظ ارزش ها، هر آنچه از حیث آئین نامه‌ها باید تصیح شود، انجام گیرد و کارگروهی تشکیل دادیم که این کار انجام شود.

وی گفت: مساله مهم دیگر کرمانشاه، حوزه فرهنگ در این استان است، کرمانشاه استان قد برافراشته غرب کشور، جلو دار و پیشران است که در حوزه فرهنگ هم همین انتظار می‌رود و شایسته حمایت بیشتر و اتکا اداره کل و دستگاه‌های مجموعه وزارت ارشاد و خانواده ارشاد، حج و زیارت، مساجد، ..   خانواده ارشاد هستند.

هاشمی تصریح کرد: هر آنچه باید انجام شود که مجوعه استان کرمانشاه به طراز واقعی خود برسد و به کرمانشاه به عنوان محور غرب نگاه کنین، هر آنچه ما باید انجام دهیم انجام خواهد شد، مساله مهم دیگر این است که هر دولتی آمد و رفتی دارد، ارشاد بی حاشیه ترین، بی پیرایه‌ترین انتصابات را در مجوعه وزارت ارشاد داریم و این به دلیل نیرو‌های ارشاد است که محجوب‌ترین و مظلوم‌ترین هستند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار