معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد:
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد اظهار كرد: بيش از 90 درصد سارقان در سني کمتر از 30 سال براي اولين بار دست به سرقت زده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 30 September 2015

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ "محمدرضا مزيدي" يکي از آسيب‌هاي اجتماعي که در جامعه آسيب‌زا نيز هست را سرقت نام برد و افزود: سرقت نه تنها باعث کاهش احساس امنيت به عنوان يکي از نيازهاي اساسي جامعه مي‌شود، بلکه يکي از عوامل برهم زننده نظم و ثبات جامعه است.

وي تصريح کرد: سرقت، يکي از جرايم مهم و پر تعداد اکثر جوامع است كه البته در گذشته هاي دور نيز وجود داشته و به شکل‌هاي مختلفي انجام مي‌شده است.

مزيدي با بيان اين كه نتايج تحقيقات نشان مي دهد كه ميزان تحصيلات و ميزان درآمد سارقان پايين است، افزود: بيش از 90 درصد سارقان در سني کمتر از 30 سال براي اولين بار دست به سرقت زده‌اند.

معاون اجتماعي انتظامي استان با اشاره به اين که بيشتر سارقان، مصرف‌کننده موادمخدر نيز هستند، گفت: يکي از دلايل اصلي سرقت توسط سارقان، تامين هزينه موادمخدر است.

مزيدي ضمن اشاره به اين که بيشترين آمار سرقت سارقان مربوط به موتورسيکلت و پس از آن سرقت منزل است، خاطرنشان کرد: سارقان بيشتر در مکان‌هاي نزديک به محل سکونت خود مرتکب سرقت مي‌شوند و اجناس سرقتي را به قيمتي پايين‌تر از ارزش واقعي خود مي‌فروشند.

وي افزود: اين جرم که بعد از قتل باسابقه ترين جرايم محسوب مي‌شود ولي در طول زمان دستخوش تغييرات و تحولات زيادي بوده است.

مزيدي ادامه داد: موضوعي که از بدو پيدايش سرقت تاکنون ثابت بوده، زشتي و مذموم بودن ماهيت آن است که همواره وجود داشته و با مرتکب آن، مقابله و برخورد شده است.

اين مقام انتظامي با تاكيد بر اين نكته كه سارقان با طرح نقشه‌هاي قبلي و گاهي با استفاده از اقداماتي همچون بازديد از محل سرقت، کنترل، مراقبت و شناسايي و بررسي موانع احتمالي، دست به سرقت مي زنند، متذكر شد: شهروندان با جدي گرفتن توصيه‌هاي پليس و آموزش‌هاي همگاني که در مکان‌هاي مختلف انجام مي‌شود، مي‌توانند در کاهش اين جرم و ناکام گذاشتن سارقان، پليس را ياري کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار