سه روستای چاه تقی، فیض آباد و بوکن نو در شهرستان میبد از نعمت برق بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 19 March 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در این مراسم با قدردانی از برق رسانی به این روستا‌ها گفت: امروز بیش از گذشته همه معترف هستند، روستاها، بخش‌ها و مناطق کوهستانی و عشایری ما باید آباد باشد و این آبادانی از فردای پیروزی انقلاب شروع شد.برق رسانه به سه روستای بخش بفروئیه در میبد


امام جمعه میبد با بیان اینکه موج انقلاب زیرساخت‌های پیشرفت روستا‌ها را فراهم کرد و جاده، آب، گاز، مخابرات و برق دراستان هم خوب پیش رفته است افزود: متاسفانه درمواردی رساندن این نعمت‌ها و تکمیل این زیرساخت‌ها نتیجه عکس داد و روستائیان با آشنا شدن با این نعمت‌ها به شهر‌ها رفتند و حاشینه نشینی ایجاد شد.


مدیرحوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: اما آنچه که مهم است؛ ایجاد اشتغال، جاذبه و درآمد برای روستائیان و عشایری است که دراین راستا پیش بینی‌هایی هم در بودجه امسال شده است.


آیت الله اعرافی با بیان اینکه آوردن امکانات و تکمیل زیرساخت‌ها وقتی ارزش دارد که کار و درآمد در روستا‌ها فراهم شود گفت: بنابراین باید روستا‌ها دلگرم و نشاط لازم در روستا‌ها مشهود باشد.


امام جمعه میبد باتاکید بر خیز جدید در روستا‌ها به منظور ایجاد اشتغال و درآمد و جاذبه افزود: سال ۱۴۰۱ باید یکی از محور‌ها این باشد که روستا‌های میبد علاوه بر بهره مندی از زیرساخت ها، فکر اشتغال خوب، دامداری، کشاورزی، هنر‌های دستی و صنایع دستی سرمایه گذاری و تسهیلات داده شود تا حس نیاز به مهاجرت تمام شود و همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.


علی جم مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه از هزار روستای کددار استان ۹۵۰ روستا از نعمت برق برخوردار هستند گفت: ۹۹ و هفت دهم جمعیت خانوار روستایی از نعمت برق در استان برخوردار هستند و تمام روستا‌های بالای ده خانوار دارای برق هستند.


وی افزود: برای برق رسانی به این سه روستا که ۳ کیلومتر شبکه و سه دستگاه پست برق به کارگرفته شده است؛ هفده میلیارد ریال به صورت مشارکتی از ناحیه اداره برق، فرمانداری و خیرین هزینه شده است.


جم افزود: در استان یزد ازهزار روستای کددار ۹۵۰ روستا برق دار و ۹۹ و ۷ دهم از جمعیت خانوار روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.


سرپرست فرمانداری میبدهم برق رسانی به روستا‌ها را مقدمه ای برای رونق و آبادانی روستا‌ها خواند و گفت: برق رسانی به روستا‌ها می‌تواند باعث شکل گیری مشاغل جنبی و خانگی و توسعه روستا‌ها را به دنبال داشته باشد.


سجادی پور افزود: برق رسانی به روستا‌های چاه تقی، فیض آباد و بوکن نو، شادی مردم این روستا را به دنبال داشته است و امیدواریم این نعمت آینده روستا‌های این منطقه را متحول کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار