مدیر گروه شهرسازی دانشگاه یزد: شهرداری به جای کار‌های کم ارزش فراوان، طرح‌های کم، ولی فاخر را برای شهر اجرا کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 26 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رضا اکبری در برنامه رصد شبکه یزد با اشاره به اینکه یزد دارای داشته‌های بی شماری است، گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که بیش از ۵۰۰ هزا رنفر جمعیت دارد، ولی وسعت آن به اندازه شهر دو میلیونی است.

وی افزود: توان اقتصادی و درآمد ساختار سازمان شهرداری برای شهری ۵۰۰ هزار نفری و هزینه آن برای شهری دو میلیونی است و بر این اساس یزد حتما با کمبود‌هایی مواجه است.

مدیر گروه شهرسازی دانشگاه یزد با بیان اینکه امیدواریم حتی یک می‌متر به این شهر اضافه نشود، تصریح کرد: ما چندین سال است که در کشور می‌گوییم شهرداری باید به یک مجموعه اجتماعی مبدل شود که البته فقط در حد یک شعار باقی مانده و شهرداری یک نهاد عمرانی تلقی می‌شود.

اکبری خواستار انجام برنامه‌های فاخر در یزد شد و اظهار داشت: شهرداری باید به جای انجام کار‌های فراوان، کار‌های کم، اما فاخری انجام دهد چرا که کار‌های هنری نمی‌تواند کمی باشد.

وی ادامه داد: ما نباید به این فکر باشیم که کار‌های زیادی برای زیباسازی فضای شهری انجام دهیم بلکه به جای کار زیاد کم ارزش، کار‌های فاخری انجام دهیم تا دیده شود.

مدیر گروه شهرسازی دانشگاه یزد تأکید کرد که شهرداری باید از طرح‌های شلوغ و ارزان و سخیف پرهیز کرده و خدماتی در شان یزد و مردم انجام دهند.

اکبری خاطرنشان ساخت: یزد، شهری با هویت و فرهنگ ساده زیستی است و زیبایی بافت تاریخی نیز از این سادگی نشات می‌گیرد، بنابراین اقدامات شهرداری باید همسو با هویت و فرهنگ این شهر باشد و سادگی را دنبال کند.

برچسب ها: شهرداری ، شهرسازی ، عمرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار