اولین مطالبه بزرگان و نخبگان نکا در زمان ورود رئیس جمهور مطالبه فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) باشد.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ 05 February 2022

به گزارش تابناک مازندران؛ علیرضا خانجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در روز شنبه 16 بهمن برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی(ع) و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب و ایام ا... دهه فجر، از همه ی خبرنگاران که در طول این مدت برای رشد و تعالی بهداشت و درمان این شهرستان، سعی و تلاش نمودند تقدیر و تشکر کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا: منتظر ورود رییس‌جمهور هستیم

وی حوزه بهداشت و درمان را حوزه ی وسیعی قلمداد کرد و با اشاره به شرح 3 جنبه آن خاطرنشان کرد: شهرستان نکا در حوزه زیرساختها یک مظلومیت تاریخی داشته و‌ در ۶ سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد اما باز هم کمبودهایی داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا اظهار کرد: در حال حاضر پروژه ی مهمی مانند فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) در حال ساخت می باشد که 6هزار متر فضای درمانی به آن اضافه می شود. با اضافه شدن این مقدار فضا هم مشکل آی سی یو در نکا حل می‌شود و هم نزدیک به ۶۵ تخت به تختهای بیمارستان و همچنین حدود ۳۷ تخت به اورژانس اضافه می‌شود.

خانجانی با اشاره به اینکه فاز دوم این بیمارستان برای شهرستان نکا ابَرپروژه نامیده می شود، تصریح کرد: اشخاص مختلفی مانند نماینده مجلس، فرماندار، امام جمعه و غیره در اجرای پروژه نقش داشته و تاکنون 12میلیارد تومان اعتبار جذب و اسکلت آن تمام شد.


وی ادامه داد: آجر چینی این‌مکان نیز درحال اتمام است اما برای ادامه کار، نیازمند کمک‌های بیشتری هستیم که در این راستا از بزرگان شهر و نخبگان شهرستان نکا می خواهم، اولین درخواست آنها در زمان ورود رئیس جمهور به این شهر، مطالبه برای بیمارستان امام حسین(ع) باشد، زیرا برای ساخت و وسایل و تجهیزات آن حداقل به 50-60 میلیارد اعتبار نیاز است تا تکمیل شود.


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا افزود: آزمایشگاه رفرانس نکا و مرکز خدمات جامع شهری شماره 2 نیز دو پروژه ی دیگر هستند که در دستور کار قرار دارند؛ این دو پروژه ی دولتی در محوطه ی کلینیک طوبی در حال ساخت است که شصت در صد پیشرفت داشته است.

خانجانی گفت: مرکز سلامت روستایی درویشخِلَک نیز به اتمام رسید و در دو ماه آینده افتتاح می شود و 2 پروژه ی دیگر را پروژه ی روستای اومال و آبلو بوده که مدت یکسال است که ساختمان آن از طریق خیرین درحال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خیرین هم اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان نکا افتادخاطرنشان کرد: ساخت مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمومنین(ع) واقع در خیابان علمیه کوچه ی لائینی 26 کاملاً خیرساز است که زمین آن را آقای صادقی نوا 25 سال قبل، اهدا کرد و در سال 97 انجام شد و حدود 3ماه است که به بهره برداری رسیده است و بصورت رسمی در اواسط بهمن ماه افتتاح می شود.


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا تصریح کرد: این مرکز که شامل، پزشک، پرستار، ماما و کارشناسان رشته های مختلف است، خدمات سطح یک را به 10 تا 15 هزار شهروند ارائه می دهند.

خانجانی در بحث شاخص‌ها عمده مشکلات را بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد و افزود: این بیماری‌ها شامل، دیابت، فشارخون، سکته، سرطان، ام اس و غیره بوده و هفتاد درصد مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مردم به‌همراه ارگانها و نهادهای دیگر، می توانند از طریق ورزشهای همگانی و تعاملی که ما با اداره ورزش و جوانان، شهرداری، شورای شهر، سایر دست اندرکاران که در جلسات مختلفی موضوع پیاده روی را برای شهر و روستا، مطرح کردیم انجام دهند.


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا تصریح کرد: در پارک جنگلی قرمرض اقدام بسیار خوبی انجام شد و فضایی جهت پیاده روی در نظر گرفته شد و اکنون هم که مجوز پارک کوهسار کنده نیز اخذ شده و ما انتظار داریم در آنجا نیز فضایی را جهت ورزش در نظر بگیرند.

خانجانی ادامه داد: همچنین فضایی از حاشیه ی رودخانه نکا و نیز فضای بکرِ مسیر کارخانه سیمان را، نیز فضای مناسبی برای ورزش است که می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: باتوجه به تأکید مقام معظم رهبری به سبک زندگی ایرانی-اسلامی، اگر تغذیه ی افراد احیا شود و غذای طبیعی مصرف کنند، تحرک و پویایی بیشتر می شود و بیماریها و مرگ و میر ناشی از تغذیه ی نادرست، بسیار کمتر می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا با اشاره به اهمیت زایمان طبیعی و‌مطاله گری آن ادامه داد: در گذشته آمار زایمان طبیعی رایج بود و نزدیک به ۹۰ درصد زایمان‌ها طبیعی بود، اما اکنون آماز زایمان طبیعی بسیار پایین آمده و آمار سزازین بسیار بالا رفته که جای نگرانی دارد و همچنین آمار زاد و ولد پایین را مشکل جدی بوده و آمار ازدواج را نیز پائین است و بر ازدواج آسان تأکید کرد.

خانجانی افزود: بهداشت محیط حرفه ای که شامل، رودخانه، دریا، جنگل، محیط زیست و غیره است، مطالبه ی دیگر ما است و بهداشت روان نیز که شامل استرس، اضطراب، افسردگی است و آمار بسیار بالا است که اگر زندگی ها زندگی سالمی باشد، استرس، اضطراب و افسردگی پیش نمی آید که به سمت درمان برویم.

وی با اشاره اینکه مدت 2 سال است که درگیر بیماری کرونا شده ایم گفت: در گذشته بیماریهایی مثل سارس و ... وجود داشت که مرگ و میر ناشی از آنها بیشتر از کرونا بود اما محدوده جغرافیایی کمتری را درگیر می کردند، اما برخلاف آنها، وقتی کرونا آمد، پاندمی(جهانگیر) شد و اکنون بعد از 2 سال درگیری، به مقطعی رسیدیم که خود فرد نوع واکسنش را انتخاب می‌کندو باید تلاش کنیم همگان را به واکسن تشویق نمائیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا در ادامه اعلام کرد: در واکسیناسیون مرحله اول بیش از ۹۹ درصد، در مرحله دوم ۹۱درصد و در مرحله سوم نیز ۴۴ درصد افراد واکسن زدند که خواهشمندیم هرچه سریعتر مرحله ی سوم را تزریق نمایند، زیرا در پیک ششم کرونا قرار داریم.

خانجانی افزود: واکسیناسیون دانش آموزی نیز از آمار خوبی برخوردار است که در نوبت اول نزدیک به‌۹۹ درصد در نوبت دوم نود ۹۴ درصد واکسینه شدند.

وی گفت: در واکسیناسیون 9 تا 12 ساله هم نکا پنجمین شهر استان است که 834 نفر در یک هفته ی اعلام شده واکسن زدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا در توصیه‌ای گفت: مردم در کنار واکسیناسیون، ابتدا پروتکل های بهداشتی که شامل استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، حاضر نشدن در گردهمایی ها را رعایت کنند و در مراکز عمومی از غذای بیرون بَر استفاده نمایند.

خانجانی در پایان گفت: باتوجه به وضعیتی که امسال برای صداوسیما پیش آمده است و مردم میل بیشتری برای شرکت در راهپیمایی 22بهمن دارند، ما تابع تصمیم ستاد استانی و کشوری کرونا می باشیم.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار