عباسی فرماندار خوی گفت: بمناسبت دهه مبارک فجر ۷۱ طرح عمرانی با اعتباربالغ بر ۳۳۸ میلیارد تومان در خوی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ 31 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حسین عباسی فرماندار خوی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که بمناسبت آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد با عرض تبریک فرارسيدن دهه مبارک فجر و گرامی داشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و شهدای قیام ملت ایران بر علیه استبداد و استکبارجهانی و ۲۰ بهمن روز قیام مردم خوی گفت : بمناسبت دهه مبارک فجر ۷۱ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۳۳۸ میلیارد تومان در خوی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود .

وی در ادامه گفت: در دهه فجرامسال بیش از ۴۵۰ برنامه فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی در سطح شهرستان خوی اجرا خواهد شد که نواختن زنگ انقلاب در مدارس، رژه موتورسواران نظامی و انتظامی همزمان با لحظه ورود حضرت امام به کشور ، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدای انقلاب، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از جمله آنها می‌باشد.

عباسی با اشاره به طرح های عمرانی قابل افتتاح در دهه مبارک فجرافزود : ۳۸ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۸۳ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان در بخش دولتی و ۴ طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان دربخش خصوصی در شهرستان خوی به بهره برداری خواهند رسید.

عباسی در ادامه به طرح های در دست اقدام نیز گفت : ۲۸ طرح با سرمایه گذاری بخش دولتی با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک طرح عمرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان درخوی کلنگ زنی خواهند شد.

وی در مورد استعداد بالقوه شهرستان خوی به عنوان دارنده بیشترین تعداد طرح مورد افتتاح و کلنگ زنی در سطح شهرستان خاطرنشان کرد و گفت : افتتاح طرح های کشاورزی، گازرسانی به مناطق روستایی، جایگاه سی ان جی شهرک صنعتی ایو اوغلی، افتتاح مدرسه و همچنین کلنگ زنی خانه بهداشت، حوزه های گردشگری و آب رسانی در مناطق روستایی از جمله این طرح ها میباشد.

فرماندار خوی در مورد پیشرفت فیزیکی پایانه مرز رازی گفت : پایانه مرز رازی با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.
وی افزود: برای این پروژه ملی تا به حال ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر تا رسیدن به مرحله نهایی نیاز می‌باشد.

وی با بیان اینکه تعریض جاده خوی - قطور - رازی جزو طرح های کریدور جنوب به شمال است گفت : این طرح با صرف اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال انجام است و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح مورد نیاز است .
عباسی به کلنگ زنی بزرگترین واحد تولیدی سیلیکون در شهرک صنعتی خوی اشاره کرد و گفت : این واحد تولیدی به همت بخش خصوصی با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی کلنگ زنی می‌شود.
وی افزود : ماده تولیدی این واحد که فلز سیلیس می یاشد فعلا در اختیار ۱۰ کشورداری صنعتی دنیا است که خوشبختانه در شهرستان خوی نیز این ماده مهم اقتصادی تولید خواهد شد که مورد مصرف آن در دستگاه های الکترونیکی ، ساخت موبایل و دستگاه ها و سلول های خورشیدی می باشد .
فرماندار خوی گفت : با شروع به کار فاز اول این کارخانه بصورت مستقیم برای ۹۰۰ نفر و در زمان تولید محصول صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ۳ هزار نفر اشتِال زایی می‌شود.
لازم به ذکر است : محصولات تولیدی این کارخانه علاوه بر مصرف داخلی به کشور های دیگر صادر خواهد و زیرساختی برای پیشرفت و توسعه خوی خواهد بود .

برچسب ها: ارومیه ، خوی ، دهه فجر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار