معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه:
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه از سرشماری بیش از ۲۸۶۰ راس پستاندار گیاهخوار بزرگ جثه در کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه جمعیت اکثر این گونه‌ها رشد خوبی داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 12 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فرشاد فتاحی با اشاره به پایان سرشماری پستانداران در کرمانشاه که از اوایل آذرماه آغاز شده بود، افزود: نتایج سرشماری نشان می‌دهد جمعیت این گونه‌ها وضعیت مناسبی در استان دارد.

وی ادامه داد: عمده تمرکز سرشمای بر پستانداران بزرگ جثه گیاهخوار از جمله کل و بز، آهو و قوچ و میش و در مناطق چهارگانه محیط زیست بوده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه از افزایش جمعیت کل و بز در استان بر اساس نتایج سرشماری‌ها یاد و خاطرنشان کرد: جمعیت این گونه‌ها از ۶۱۳ راس در سال گذشته در سرشماری امسال به ۸۷۲ راس رسیده است.

به گفته این مسئول، تعداد کل وبز در سرشماری چهار سال قبل استان ۵۳۱ راس بوده که نسبت به آن زمان جمعیت این گونه‌ها بسیار بیشتر شده است.

فتاحی جمعیت آهوان سرشماری شده در سال جاری را نیز ۱۹۰۲ راس اعلام کرد که در این بخش نیز نسبت به سال قبل با ۱۵۰۳ راس و خصوصا چهار سال قبل با ۹۴۵ راس، رشد قابل توجهی داشتیم.

وی از سرشماری ۸۵ راس قوچ و میش در سال جاری هم خبر داد و عنوان کرد: جمعیت قوچ و میش سرشماری شده در سال گذشته ۷۹ راس و چهار سال قبل ۳۴ راس بوده است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه از رشد نزدیک به دو برابری جمعیت برخی از گونه‌ها نسبت به چهار سال قبل خبر داد.

فتاحی با بیان اینکه جمعیت واقعی این پستانداران حتما بسیار بیشتر از تعداد سرشماری شده است، ادامه داد: در جریان سرشماری فقط به صورت گذری گونه‌ها شمارش می‌شوند.

وی معتقد است، در شرایطی که جمعیت پستانداران گیاهخوار خوب باشد، به تبع آن جمعیت پستانداران بزرگ جثه گوشتخوار هم بالا خواهد بود.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه ارتقای فرهنگ مردم و کاهش شکار بی رویه را یکی از دلایل افزایش جمعیت حیات وحش استان دانست و افزود: تشدید اقدامات نظارتی هم در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار