محسن رحیمی، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، در واکنش به خبر تابناک مبنی بر فقر منابع کتابخانه مرکزی واکنش نشان داد و دلیل این مشکل را عدم تامین منابع مالی دانست.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 28 December 2021

 محسن رحیمی، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، در واکنش به خبر تابناک یزد راجع‌به فقر منابع کتابخانه مرکزی، با اشاره به اینکه مشکلات مالی مانع اصلی تامین منابع کتابخانه مرکزی هستند؛ گفت: هرچند غنای منبع یک کتابخانه در گروی سابقه آن است اما دلیل اصلی کمبود منابع، عدم‌ تامین منابع مالی است.

رحیمی با تاکید بر اهمیت نقش کتابخانه در تامین منابع تالیفی قدیمی گفت: کتابخانه مرکزی با حدود ۶۵ هزار نسخه در بخش منابع کم کاری نکرده و به فرصت بیشتری برای غنای منابع نیاز دارد. گرانی کاغذ، هزینه سنگین چاپ و گرانی کتاب از دیگر معضلاتی است که مانع بحث تامین منبع می‌شود‌. البته رسالت اصلی کتابخانه داشتن منابع به روز و جدید نیست و بیشتر باید در کتابخانه‌ها به دنبال منابعی بود که دیگر در کتاب‌فروشی‌ها یافت نمی‌شود.

در ادامه کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی، اهدای منابع ارزشمند شخصی و قول همراهیِ شهرداری در این زمینه را تنها برنامه فعلی کتابخانه مرکزی دانست.

لازم به ذکر است وی در رابطه با جزئیات همکاری شهرداری، اطلاعی نداشت و ذکر کرد این قول همراهی از جانب شهرداری صرفا یک قول شفاهی بوده و هنوز برنامه مشخصی در این راستا وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار