رئیس منابع طبیعی شهرستان همدان خبرداد:
پویش مردمی بذرکاری و نهال کاری با شعار هر ایرانی یک نهال در مراتع بخش قهاوند با هدف احیاء مراتع و توسعه گیاهان دارویی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 26 December 2021
پویش مردمی بذرکاری و نهال کاری با شعار هر ایرانی یک نهال در مراتع بخش قهاوند با هدف احیاء مراتع و توسعه گیاهان دارویی آغاز شد. 

به گزارش تابناک همدان، شاهرخ شجاعی فر رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان همدان از پویش مردمی بذر کاری در بخش قهاوند با مشارکت مردم خبر داد وگفت:پویش مردمی بذرکاری و نهال کاری با شعار هر ایرانی یک نهال درروستای آقدره بخش قهاوند، با حضور ومشارکت مردم در سطح ۲۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این منطقه آغاز شد.

شجاعی هدف اصلی از برگزاری پویش بذر کاری را نهادینه کردن فرهنگ کاشت و تقویت پوشش گیاهی مراتع با رویکرد مردمی عنوان داشت وتصرح کرد: این طرح باعث افزایش سرانه فضای سبز منطقه، افزایش تراکم پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در دامنه‌های شیب دار خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان همدان ابراز امیدواری کرد که اجرای این پویش مردمی بتواند سبب احیا و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر مراتع این منطقه، حفاظت خاک وکنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره برداران محلی شود.

وی فزود: این طرح با مشارکت مردم اهالی روستای آقدره و جمعی از همیاران طبیعت وهمکاران منابع طبیعی شهرستان همدان وقهاوند در سطح ۲۵ هکتار و با بذر بادامک وارژن انجام شد.

پویش ایران سرسبز با شعار هرایرانی یک نهال از دهم آذر سالجاری هزمان با سراسر کشور با حضور ریاست سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور از جنگل گیان نهاوند آغاز شد وتا هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار