تابناک تهران - علی اکبر ناطق نوری رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در گردهمایی مشاورین ایثارگران دستگاههای اجرایی استان تهران در شهر لواسان ضمن اشاره به رشادتهای دفاع مقدس گفت: چگونه ممکن است در حادثه منا با آن همه تکنولوژی که در اختیار عربستان است چنین اتفاقی رخ دهد و قدرتمندترین کشورهای دنیا نیز توانایی مدیریت دو بحران همزمان را ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 27 September 2015
رييس دفتر بازرسي ويژه مقام معظم رهبري  مديريت شايسته رهبر شجاع، باهوش، بصير و مسلط را عامل آرامش و امنيت كنوني ايران دانست و گفت: ‌اميدوارم خداوند طول عمر رهبر معظم انقلاب را تا ظهور حضرت مهدي(عج) تداوم بخشد.

به گزارش تابناك تهران حجت الاسلام علي اكبر ناطق نوري، رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب در نشست مشاوران امور ايثارگران دستگاه هاي اجرايي استان تهران در بخش لواسان شهرستان شميرانات با اشاره به وضعيت بحراني خاورميانه افزود: ‌همه نقاط اطراف كشور ما را جنگ و نا امني فرا گرفته است و تنها ايران است كه در امنيت و آرامش به سر مي برد. 

رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب اقتدار كشورمان را بي نظير توصيف كرد و افزود: ‌اوباما در مذاكرات عاقلانه فكر كرد و به جاي دلبستن به كشورهاي شيخ نشين عربي مذاكره با ايران مقتدر را كه از سوريه و فلسطين تا لبنان و عراق نفوذ دارد، برگزيد.

ناطق نوري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه ايران همواره در تاريخ خود مورد هجمه ديگر كشورها قرار داشته است گفت:‌ در دوران قاجار و پهلوي بسياري از مناطق كشورمان بدون وقوع جنگ و درگيري به بيگانگان واگذار شد.

رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب با اشاره به رشادت هاي جوانان اين مرز و بوم در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد:‌ همه آنچه تلويزيون، نمايشگاه ها و يادواره ها از جنگ و جبهه نشان مي دهند يك هزارم آنچه درواقعيت از سوي رزمندگان اسلام انجام شد، نيست.

وي با اشاره به وضعيت ويژه كشور در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: ‌زماني كه هنوز عرق ملت از مبارزه با شاه خشك نشده بود، قضايا و بحران هاي كومله، دموكرات، چريك هاي فدايي خلق و ساير گروه ها در نقاط مختلف كشور رخ داد.

ناطق نوري تاكيد كرد: ‌در دو سال نخست انقلاب اسلامي هر روز در كشور درگيري وجود داشت و زماني كه در سال 60 بنده وزير كشور بودم روزانه 20 تا 30 ترور در تهران رخ مي داد.

رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب با بيان اينكه در چنين وضعيتي جنگ به ايران تحميل شد گفت:‌ از ابتدا تا پايان جنگ هيچ كشوري در جهان به ما هيچ نوع كمك تسليحاتي نكرد و براي گرفتن كوچكترين قطعات جنگي با واسطه از ساير كشورها كمك مي گرفتيم.

وي با اشاره به اينكه كشور عمان در جنگ ايران و عراق بي طرف بود  تصريح كرد: سوريه به رهبري حافظ اسد كمك هاي زيادي به ايران رساند كه ما نيز به خوبي جبران كرديم ضمن اينكه كشور ليبي نيز در دوران جنگ تحميلي از ايران حمايت كرد.

ناطق نوري تاكيد كرد:‌ ديگر كشورهاي عربي در كنار ساير كشورهاي اروپايي با پول، تجهيزات و ساير امكانات از عراق حمايت مي كردند.

رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب افزود: ‌ملت ما مردانه ايستاد تا يك وجب از خاك اين كشور به دست بيگانه نيفتد.

وي ضمن تسليت فاجعه غمبار منا به مسلمانان و بازماندگان اين حادثه گفت: ‌حادثه منا مهاجرت بندگان مخلص خدا بود كه براساس آيات قرآن كريم اجر و پاداش فراواني نزد خداوند براي آنها به همراه دارد.

رييس دفتر بازرسي ويژه مقام معظم رهبري گفت: جمعيت فاسد در راس سيستم پادشاهي سعودي به تنهايي توانايي مديريت حج را ندارند.

وي وقوع اين فاجعه در منا را ناشي از بي كفايتي نظام سعودي دانست و افزود: ‌كساني كه خود را خادمان حرم امن الهي مي دانند بايد با توجه به جايگاه رفيع كعبه، حرم پيامبر(ص) و قبور ائمه اطهار در بقيع براساس ديدگاه اسلامي و انساني به رعايت اخلاق ديني عنايت ويژه اي داشته باشند.

ناطق نوري تاكيد كرد: ‌خداوند با وقوع اين حادثه خاندان آل سعود را مشمول غضب خود قرار داده كه موجبات بي آبرويي آنها در جهان شده است.

وي با انتقاد از مديريت ضعيف سعودي ها در آيين حج گفت: ‌چطور ممكن است با وجود امكانات گسترده و تكنولوژي پيشرفته چنين حادثه اي رخ دهد.

رييس دفتر بازرسي ويژه رهبر معظم انقلاب ضمن تاييد ديدگاه دبير شوراي عالي امنيت ملي كشور در خصوص علت بروز حادثه منا گفت: ‌قدرتمندترين كشورهاي جهان هم با داشتن همه امكانات توانايي مديريت دو بحران به شكل همزمان را ندارند.

وي با اشاره به گسيل نيروهاي كارآمد عربستان براي دخالت در بحران يمن و بحرين تاكيد كرد: جمعيت فاسد در راس سيستم پادشاهي سعودي به تنهايي توانايي مديريت حج را ندارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار