مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: 4 مسجد در استان کرمانشاه همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 26 September 2015

سرهنگ منصور فتاحی با اشاره به اینکه کار اجرای این مساجد در کمتر از سه ماه به اتمام رسیده است، اظهار داشت: این چهار مسجد در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و سنقر و کلیایی و با تلاش سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ساخته شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعتبار این طرح‌ها از محل اعتبارات قرارگاه سازندگی قرب کوثر تامین شده است، عنوان کرد: 50 درصد این اعتبار نیز توسط استان و از محل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و مردمی تامین شده است.

فتاحی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در استان سقف مسجد‌النبی کرمانشاه توسط بسیج سازندگی به صورت سازه فضایی ساخته می‌شود، گفت: ساخت مسجد‌النبی یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی استان در حوزه مساجد است و با اتمام ساخت قطعات سازه فضایی سقف مسجد به زودی نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ساخت این مسجد از محل استانداری کرمانشاه و کمک‌های مردمی تامین می‌شود، افزود: مساحت شبستان این مسجد سه هزار و 700 متر مربع است که با اجرای سقف سازه فضایی ظرفیت بسیار مناسبی برای اجرای مناسبات مذهبی ایجاد می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه بیش از 300 نفر از عشایر آموزش‌های مهارتی در حوزه اقتصاد مقاوتی را فرا گرفتند، اظهار کرد: این افراد با توجه به  داشتن شرایط ویژه و با همکاری ناحیه مقاومت عشایری و جهاد کشاورزی استان آموزش‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف همچون قالی‌بافی‌، گلیم‌بافی، دامداری و زنبورداری را فرا گرفتند و در پایان دوره به آن‌ها گواهی مهارتی اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این افراد برای دریافت تسهیلات کم‌بهره به بانک مهر معرفی شده‌‌اند، گفت: افراد فوق علاوه بر آموزش‌های لازم از پشتیبانی و حمایت سازمان تا پایان فروش محصولات خود برخوردار می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: 120 نفر از متقاضیان عرصه زنبورداری، پرورش دام، مرغ بومی و تولید قارچ در شهرستان گیلان‌غرب با گذراندن دوره‌های آموزشی موفق به دریافت مدرک مهارت فنی و حرفه‌ای شدند.

وی از حمایت مالی بسیج سازندگی از خانواده‌های محروم دارای بیمار صعب‌العلاج در استان خبر داد و گفت: از محل قرارگاه محرومبت‌زدایی قرب کوثر به هر یک از این افراد مبلغ 10 میلیون ریال اعطا می‌شود.

فتاحی بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی از ابتدای سال تاکنون در حمایت از ایتام 76 میلیون تومان، در حمایت از بیمارهای صعب‌العلاج 88 میلیون تومان و در حمایت از بی‌سرپرستان 88 میلیون تومان  مساعدت کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار