معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:از مجموع پول کشور تنها یک چهارم ازیک درصدآن سهم استان است که باتوجه به جمعیت استان، حداقل بایدیک درصد منابع پولی کشوردر این استان باشد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 07 November 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیداحسان عسکری ظهر یکشنبه در نشست شورای عمومی بانک‌های استان افزود: از مجموع پول کشور که مبلغ ۱۰۸ هزار میلیارد تومان است تنها یک چهارم از یک درصد آن در این استان است.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت کشور و یک درصد خاک کشور را دارد، گفت: حداقل باید یک درصد منابع پولی کشور در این استان باشد و با توجه به سهمیه‌ای که اکنون دارد، باید این مبلغ چهار برابر شود تا سهم ما در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.
عسکری افزود: برای حرکت در مسیر تولید، توسعه و رونق سرمایه گذاری و اشتغال باید منابع مالی ما به میانگین کشوری نزدیک شود.
وی با بیان اینکه منابع بانک‌های خصوصی نیز باید در بخش تولید به کار روند، گفت: تمام مراکز اقتصادی که منابع گردش مالی آنها در تهران و غیر از این استان است باید متعهد شوند تا گردش مالی آنها در استان انجام شود.
عسکری با بیان اینکه بخشی از گردش مالی استان که خارج از استان است باید برای آن چاره جویی کنیم، اظهار داشت: مدیران بانک‌های عامل استان نیز مشکلات سر راه سیستم بانکی خود را ارائه دهند.
وی افزود: روند پرداخت‌ها در سال ۱۴۰۰ کند است و ما انتظار غیرقانونی و غیر منطقی از سیستم بانکی استان نداریم و انتظار شنیدن حرف و کار غیرمنطقی و بی انصافی را هم از سیستم بانکی نمی‌پذیریم و باید انعطاف‌های عاقلانه، قانونی و بر اساس واقعیات داشته باشیم و بانک‌های خصوصی بخش زیادی از منابع را در اختیار دارند که در رونق تولید به کار گرفته نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار