رئیس سازمان صمت کرمانشاه:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر، ۳۲۶ میلیارد تومان جریمه برای متخلفان و گرانفروشان استان توسط تعزیرات حکومتی صادر شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 07 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «محسن دارابی» افزود: در هفت ماه سپری شده از سال جاری حدود ۹۲ هزار مورد بازرسی از اصناف استان صورت گرفته که منجر به کشف پنج هزار و ۵۴۴ مورد تخلف و تشکیل چهار هزار و ۶۶۳ مورد پرونده شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای حدود ۲ هزار گشت مشترک با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول، یادآوری کرد: در این هفت ماهه ۸۸ پرونده قاچاق نیز تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

دارابی نتیجه بازرسی‌های انجام گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه را جریمه ۳۲۶ میلیارد تومانی اصناف متخلف عنوان و ابراز امیدواری کرد صاحبان این اصناف با رعایت انصاف کالا‌های مورد نیاز را به دست مردم برسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در عین حال بر افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌های صورت گرفته در بازار تاکید کرد و گفت: عمده التهاب موجود در بازار مربوط به خُرده فروشی‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر نیاز است روسای اتحادیه‌ها به موضوع گرانی‌های بازار ورود و با اصناف متخلف برخورد کنند، افزود: این افراد در صورت بی توجهی به عملکرد حدود ۷۰ هزار واحد صنفی و قیمت گذاری‌های چندگانه روی یک محصول با آن‌ها برخورد می‌شود.

دارابی همچنین در خصوص الزام اصناف به درج قیمت‌های مصوب و بی توجهی برخی‌ها نسبت به آن، اظهار کرد: متاسفانه جریمه‌های ۹۶ هزار تومانی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود اصلا بازدارندگی ندارد.

وی همچنین در خصوص قیمت سیمان نیز گفت: هم اکنون هر کیسه سیمان در خُرده فروشی‌های شهر کرمانشاه ۳۳ هزار تومان و در بقیه شهرستان‌ها به خاطر هزینه حمل و نقل کمی بیشتر از این نرخ است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارای ۶۰ هزار واحد صنفی و ۵۶ اتحادیه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار