رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری از آغاز پایش شبانه روزی عملکرد و خروجی تمامی واحد‌های صنعتی سطح شهرستان ری به دلیل کنترل میزان آلایندگی و جلوگیری از آلودگی هوا در ری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 25 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا فاضلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش آلودگی هوا اظهار داشت: شهرستان ری به واسطه قرار گرفتن در فاصله کمی از کلانشهر تهران محل استقرار بسیاری واحدهای آلاینده غیرمجاز است که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تأثیر قرار داده است و اکنون به دلیل فرارسیدن فصل سرما و به منظور جلوگیری از آلایندگی و آلودگی هوا اداره محیط زیست شهرستان ری واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک سطح شهرستان را در تمام شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی به صورت شبانه روزی پایش زیست محیطی می‌شوند.

وی افزود: در این طرح تمامی خروجی‌های دودکش‌های پالایشگاه شهید تندگویان، نفت بهران، سیمان تهران، کارخانه کاشی سعدی به عنوان واحدهای بزرگ مقیاس صنعتی پایش می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه گفت: گشت‌های زیست محیطی در روزهای سرد و اضطرار تشدید می‌شوند و به منظور کنترل آلودگی هوا تمامی شهرک‌ها، نواحی و لکه‌های صنعتی به صورت شبانه روزی مورد پایش قرار می‌گیرند تا کمترین میزان آلایندگی از دودکش‌های آنان خارج شود.

فاضلی ابراز داشت: نظارت بر مصرف سوخت و پلمب مخازن مازوت واحدهای صنعتی بزرگ، نظارت دقیق بر عملکرد مراکز صدور معاینه فنی خودروها از دیگر برنامه‌های اداره محیط زیست شهرستان ری برای کاهش میزان آلودگی در فصول سرد است.

وی تأکید کرد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند ابتدا اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام مؤثر پلمب شده یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار