وی افزود: 30 هزار خادم در 60 هزار متر مربع رواق، 250 هزار متر مربع صحن و پنج حلقه تا روضه منوره در حال خدمترسانی هستند و سعی بر ایجاد فضایی شده که زائر به جز زیارت درگیر موارد دیگر نشود و تاکنون میزان رضایتمندی زائران 95 درصد بوده است.
هاشمآبادی بیان کرد: در فضای معماری حرم هماهنگی خاصی بین معماری شهری و معماری اماکن مذهبی وجود دارد همچنین سطح خدمات به زائران هماکنون فقط محدود به حرم مطهر رضوی نمیشود.
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشهد با این حجم گردشگری و ورود و خروج زائر از بودجه دولتی بیبهره است و توسط عوارض مردم مشهد به زائران خدماترسانی میشود به همین دلیل باید برای بخش گردشگری و زیارت مشهد سالانه بودجه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: مشهد همیشه مقصد سفرهاست و زائران در این شهر اقامت چند روزه دارند لذا هزینههایی به شهر متحمل میشود اما نباید مجاوران جوابگوی این هزینهها باشند.