امسال دو هزار و 834 دانشجوی جدید وارد دانشگاه رازی کرمانشاه شدند

مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جاری به پذیرش دو هزار و 834 دانشجوی جدید اقدام کرده است.
کد خبر: ۹۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 23 September 2015

مهرداد احمدزاده اظهار کرد: دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه رازی در سال گذشته دو هزار و 600 نفر در مقطع کارشناسی بودند.

وی از آغاز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود از یکشنبه هفته جاری در دانشگاه رازی خبر داد و افزود: شیوه ثبت نام حضوری در این دانشگاه که در سال های گذشته ارایه می شد به دلیل زمانبربودن در سال جاری به شیوه ای دیگر تغییر پیدا کرد.

احمدزاده با تاکید براینکه شیوه جدید ثبت نام موجب شده تا در انتظار ماندن دانشجویان و والدین آن ها حدود 15 دقیقه بیشتر طول نکشد ادامه داد: این دانشجویان در 85 رشته کارشناسی پذیرش شده اند.

به گفته این مسئول، از دو هزار و 834 دانشجوی جدیدالورود، یک هزار و 783 دانشجو دختر و یک هزار و هفت دانشجو پسر هستند.

وی خاطرنشان کرد، 23 دانشجوی دختر نیز در بخش دکترای حرفه ای دامپزشکی و 21 دانشجوی پسر در بخش دکترای دامپزشکی در این دانشگاه پذیرش شده اند.

وی از وجود 53 گروه آموزشی در دانشگاه رازی خبر داد و گفت: رشته مهندسی صنایع و رشته مکانیک ماشین آلات کشاورزی در سنقر از رشته های تازه تاسیس این دانشگاه است.

مدیرکل آموزشی دانشگاه رازی ادامه داد: دانشگاه رازی از 9 دانشکده و سه دانشکده اقماری تشکیل شده است.

وی یادآور شد، دانشجویان روزانه و جدیدالورود می توانند از خوابگاه های این دانشگاه استفاده کنند و خوابگاه هایی خودگردان نیز با نظارت دانشگاه رازی برای دانشجویان شبانه وجود دارد که این خوابگاه ها از دانشجویان کرایه دریافت خواهند کرد.

به گفته احمدزاده، نسبت جنسیتی دانشجویان به دانشگاه رازی دو به یک است و آمار دانشجویان دختر در این دانشگاه در مقایسه با پسران بیشتر است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار