کاهش مرگ‌و‌میر تصادفات رانندگی دراردبیل

مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل از کاهش آمار مرگ و میر تصادفات رانندگی در پنج ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 20 September 2015

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ولی زاده بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بیشترین میزان مرگ و میر در حوزه برون شهری به ثبت رسیده است و از کل ۸۶ نفر از متفویان تصادفات رانندگی ۵۷ مورد مرگ و میر برون شهری به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تصادفات با کاهش ۵.۸ درصدی در پنج ماهه نخست سال مواجه است، افزود: بعد از حوزه برون شهری، در حوزه درون شهری نیز ۱۷ مورد تصادف و در راه های روستایی ۱۲ مورد تصادف به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی استان در مقابل کاهش آمار فوتی تصادفات مصدومیت ها با افزایش ۳.۳ درصدی مواجه است؛ بطوریکه طی مدت زمان ذکر شده دو هزار و ۱۷ نفر مصدوم شدند.

به گفته ولی زاده از این تعداد هزار و ۴۳۳ نفر مصدوم مرد و ۵۸۴ نفر مصدوم زن هستند که نشان می دهد با وجود کاهش فوتی آمار مصدومیت قابل توجه است.

وی با تاکید به اثرات سو اقتصادی و اجتماعی مصدومیت ها متذکر شد: هر چند بسیاری از مسئولان و عموم مردم به آمار متوفیان توجه دارند اما نباید از اثرات مصدومیت ها غفلت کرد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان بیان داشت: برخی از مصدومین حوادث رانندگی که تعداد قابل توجهی را نیز شامل می شوند، به علت عوارض باقیمانده از تصادف دچار معلولیتهای مادام العمر می شوند.

ولی زاده به بروز برخی عوارض از جمله عارضه پایدار مغزی منجر به زوال عقل در کودکان در پی تصادفات رانندگی اشاره و اضافه کرد: دلیل اصلی عمده صدمات در کودکان بی احتیاطی والدین و رعایت نکردن نکات ایمنی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار