کاهش‌5.8درصدی‌حوادث‌رانندگی‌منجربه‌فوت‌دراستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از کاهش 5.8 درصدی تصادفات رانندگی (حوادث ترافیکی) منجر به فوت در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 20 September 2015

به گزارش ایرنا، دکتر بهزاد ولیزاده در جلسه هم اندیشی کاهش حوادث رانندگی گفت: در پنج ماه اول سال جاری 86 نفر از هموطنان در اثر تصادفات رانندگی جان باختند.
او افزود: بیشترین میزان مرگ و میر در حوزه برون شهری با 57 مورد بوده و پس از آن به ترتیب حوزه های درون شهری با 17 نفر و راه های روستایی با 12 نفر قرار گرفته است.
او همچنین با اشاره به آمار مصدومان ناشی از تصادفات در این مدت اظهار کرد: دو هزارو 17
نفر مصدوم شدند که از این تعداد یک هزار و 433 نفر مرد و 584 نفر زن بوده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.3 درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی اردبیل ، دکتر ولیزاده با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به موضوع مصدومیت ها افزود: نمی توان فقط به آمار متوفیان اهمیت داد زیرا برخی از مصدومان حوادث رانندگی که تعداد قابل توجهی را نیز شامل می شوند به علت عوارض باقیمانده از تصادف دچار معلولیت های مادام العمر از جمله قطع نخاع و به تبع آن فلج اندام ها و یا برخی از کودکان دچار عارضه پایدار مغزی منجر به زوال عقل و عدم رشد کودک می شوند که مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی آنها حتی از مرگ و میر هم بیشتر است.
وی گفت: عامل اصلی بیشتر موارد این نوع صدمات در کودکان بی احتیاطی والدین این بچه ها است که بیشتر کودکان را در صندلی جلو در آغوش می نشانند و با کوچک ترین تصادفات به علت برخورد سر کودکان با داشبورد یا شیشه جلوی ماشین صدمات جبران ناپذیر مغزی برای آنها ایجاد می شود.
دکتر ولیزاده خواستار توجه بیشتر مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی و جدی گرفتن امنیت خود و خانواده ها شد.

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار