ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، جریان تحریم را در هم شکست

اولین روز از هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی دیگر از صاحب نظران صنعت ریلی ایران و سایر کشورها در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 19 May 2021

 وزیر راه و شهرسازی در این کنفرانس گفت: ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم دشمن،ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد که دستاورد بسیار ارزشمندی است و هم اکنون ریل استاندارد این کارخانه در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرد،همین جا شایسته می دانم از مسئولین و کارگران پرتلاش این مجموعه تشکر و قدردانی نمایم.

محمد اسلامی افزود: اولین هدف ما این بود که در راستای خودکفایی متعهدانه بایستیم و اجازه ندهیم که ریل و سوزن مورد نیاز کشور از خارج وارد شود. لذا شرکت‌ها و کارخانجات سازنده را حمایت و پشتیبانی کردیم و آنها کار را به نتیجه رساندند؛ اگر چه این تحقیقات ۲۰ سال به طول انجامیده بود اما هم اکنون نتیجه‌اش این است که ریل در داخل کشور تولید می‌شود و برای پروژه‌های زیرساختی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت : تولید ریل،آرزوی دیرینه مردم ایران بود که تلاشگران ذوب آهن اصفهان با کوشش شبانه روزی خود بر این خواسته جامه عمل پوشاندند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولید کنندگان ریل دنیا قرار دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار