با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد؛

آغاز ساخت خوابگاه سبز دخترانه دانشگاه فرهنگیان یاسوج

کرمی مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت: این خوابگاه دخترانه که از نیازهای ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوده با رویکرد مدیریت سبز و سازگار با محیط زیست ساخته می شود.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 21 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان یاسوج با حضور جمالی سرپرست  معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار، کرمی مدیر کل نوسازی مدارس استان، زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش ، بنام مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز و جمعی از مسولان استانی برگزار شد.
کرمی مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: این خوابگاه دخترانه که از نیازهای ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوده در زمینی به مساحت  4000متر مربع بازیر بنای 3311 متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد  700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی _اسناد خزانه اسلامی احداث می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان عنوان داشت طی یکسال اخیر این دومین خوابگاهی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است و این امر نشان دهنده اهتمام ویژه اداره کل نوسازی مدارس استان نسبت به خوابگاه دخترانه و پسرانه است که از اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان به لحاظ ورود دانشجویان از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف محسوب میشد .
 کرمی خاطرنشان کرد با توجه به اینکه سیاست های سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در اجرای پروژه‌ها استفاده از مدیریت سبز میباشد افزود: این خوابگاه در راستای همین سیاست، به عنوان اولین خوابگاه سبز کشور طراحی و اجرای آن آغاز شده است.
کرمی گفت: پلان این ساختمان به گونه ای طراحی شده  که در طول روز حداکثر استفاده از نور طبیعی در آن مورد استفاده قرار میگیرد و تامین انرژی برق این خوابگاه شبانه‌روزی از انرژی خورشیدی می باشد.
کرمی عنوان کرد: سیستم دفع فاضلاب این پروژه طوری طراحی شده که از آبهای حاصل از فاضلاب به وجود آمده، جهت استفاده از آبیاری فضای سبز و همچنین امکان برگشت به ساختمان جهت استفاده در سیفون های سرویس بهداشتی امکان پذیر می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار