مراقب گوشی خود باشید,که بی جهت متهم نشوید

فردی کلاه بردار و با سابقه با استفاده از سیم کارتی مفقود شده,برای خانواده ای ایجاد مزاحمت و دردسر کرده بود که با تلاش پلیس فتا دستگیر شد
کد خبر: ۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰ 01 March 2015

به نقل از حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: شخصی با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران بیان داشت که مدتی است فرد یا افرادی با هویت نامشخص و با پیامک‌های مختلف او و همسرش را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از تکمیل پرونده در این پلیس، کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی خود ارسال‌کننده اصلی پیام‌ها که شخصی ساکن شیراز است را شناسایی و وی را احضار کردند.

رییس پلیس فتا فارس بابیان اینکه متهم ادعا کرد که حدود یک‌سال پیش سیم‌کارتش را به پسر بزرگش داده و پسرش نیز سیم‌کارت را همراه با گوشی‌ خود چند مدت پیش گم‌کرده است، ادامه داد: درنهایت کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های پلیسی خود موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که فردی کلاه‌بردار و دارای سابقه بود، شدند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه متهم دستگیر و بعد از مواجه‌شدن با مستندات مربوط به پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، افزود: وی در تحقیقات بیان کرد بعد از پیدا کردن گوشی، آن را فروخته و سیم‌کارتش را برداشته و لیست مخاطبان ذخیره‌شده را چک کرده و با استفاده از علمی که در مورد تلفن همراه و نرم‌افزار داشته شماره را رمز شده می‌کند و به‌طور تصادفی با چند شماره از لیست مخاطبان تماس گرفته و از آن‌ها اخاذی کرده است.

سرهنگ حسینی به شهروندان هشدار داد از تجهیزات هوشمند قابل‌حمل خود به‌خوبی محافظت کنند تا اطلاعات شخصی آن‌ها به دست افراد ناباب نرسد و باعث دردسر برای خود و خانواده نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار