رئیس قوه قضائیه از برخورد نکردن با زمین‌خواری در اردبیل گلایه کرد

رئیس دستگاه قضایی با بیان این که برخورد نکردن با بستر فسادزا همچون زمین خواری در دستگاه‌ها عت ایجاد فساد با مبالغ بیشتر است، به مسئولان قضایی و بازرسی استان برای پیگیری پرونده های زمین خواری دستور ویزه داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 26 September 2020

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: مسؤولان بازرسی و قضایی باید مسئله‌‌هایی همچون زمین‌خواری در اردبیل، مشکلات واحد نئوپان خلخال و کارخانه سیمان را در استان اردبیل پیگیری کنند.

وی افزود: مسئله اصلاح ساختارهای فسادزا که منجر به تولید پرونده می‌کند، بسیار اهمیت دارد و اصل پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با بسترهای فسادزا ایجاب می‎‌کند که سازمان‌ها و ادارات در هر زمینه‌ فسادزا باید حساس بوده و آن را اصلاح کنند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: علت ایجاد فساد با مبالغ بیشتر در برخی موارد، همین برخورد نکردن با بستر فسادزا در دستگاه‌ها است.

رئیسی ادامه داد: حتی میزان کم فساد در دستگاه‌ها باید زیاد شمرده شود و با حساسیت با آن برخورد شود.

هیچ تخلفی از تعاونی‌ها قابل قبول نیست

وی گفت: مسئله‌ی بعدی تخلفات تعاونی‌ها است، تعاونی‌ها تشکیل شده‌اند تا در پیشرفت و تولید نقش داشته باشند اما هیچ تخلفی از آن‌ها قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه قضایی باید کاملاً جدی با تخلفات این چنینی برخورد کند و تفاوتی نیز بین شخص و جمع یا تعاونی وجود ندارد و به هیچ وجه نباید این مجموعه‌ها جرات تخلف دشته باشند، سخن غلطی است اگر بگویند چون تعاونی فلان اداره است، کاری نداشته باشیم.

رئیسی افزود: دلیل این‌که اشخاص جرأت تخلف پیدا می‌کنند، این است که می‎بینند افرادی که خود متولی و مجری قانون هستند، تخلف می‎‌کنند.

وی اظهار کرد: نظارت را فقط نباید از سازمان‌های نطارتی نهادینه شده انتظار داشت، هیچ مدیری مدیریتش بدون نظارت تعریف نشده و حتما وظیفه کنترل و نظارت قبل از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان‌های نظارتی، بر عهده خود مدیر است.

اهمیت تقویت بازرسی‌ها و نظارت‌های درون سازمانی

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: تقویت بازرسی‌ها و نظارت‌های درون سازمانی مورد تأکید ما است و باید از درون سازمان و دستگاه نظارت قوی انجام شود.

رئیسی گفت: نسبت به تذکرات دستگاه‌های نظارتی هم باید توجه کرد تا مشکلی در آینده پیش نیاید، مثلا اگر به هشدارهای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در زمان واگذاری کشت و صنعت مغان توجه می‌شد، الآن با این مشکل مواجه نبودیم و گره در ذهن مردم ایجاد نمی‌گردید.

وی تصریح کرد: تبیین مواضع بین مردم و با مردم سخن گفتن و شفاف بودن امید ایجاد می‌کند و باعث گره در ذهن مردم نمی‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: خیلی از مسائل کشور راهکارهای پیچیده و نیاز به حل در سطح عالی ندارد؛ مثلا همین مشکل ۹ ساله کارخانه بزرگ نساجی سبلان پارچه را می‌شد با هماهنگی‌هایی حل کرد و اشتغال‌زایی در آن را از ۶۰۰ نفر به ۶ هزار نفر رساند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار