خسارت سرما زدگی به باغات گردوی سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به سرمازدگی در بهار امسال گفت: سرمازدگی به برداشت محصول باغات سپیدان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 13 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهدی نصیری با اشاره به سرمازدگی اوایل سال جاری در منطقه سپیدان افزود: این سرمازدگی در دمای منفی چهار و یک دهم درجه سانتی گراد به نام سرمازدگی بهاره اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه که یکی از اصلی ترین ظرفیت‌های باغداری در شهرستان سپیدان به برداشت گردو و بادام اختصاص دارد تصریح کرد: این واقعه در ۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بادام منجر به کاهش ۱۵۰۰ تن شده و در محصول گردو این سرمازدگی در ۱۳۸ هکتار منجر به کاهش ۳۴۵ تن شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با یادآوری اینکه پیش بینی تولید گردو در سال جاری در ۲ هزار و ۱۳۰ هکتار، ۵ هزار و ۳۲۰ تن بود افزود: در مورد محصول بادام دیم در ۴۵ هکتار از باغات شهرستان ۱۳۵ تن تولید و در بادام دیم در سال جاری در ۱۸۲۰ هکتار مقدار ۱۸۲۰ تن محصول پیش بینی می‌شود.

نصیری در خصوص تمهیدات لازم در این زمینه اظهار داشت: با راهکارهایی ازجمله بیمه محصولات کشاورزی که در دی ماه انجام می‌شود و اجرای تغذیه باغات با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان، امید است بخشی از مشکلات باغداران این شهرستان حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار