مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم مطرح کرد:

افزایش سرعت حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزایش در سرعت جابه‌جایی، کاهش تاخیر در سفرهای درون شهری و ... را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
کد خبر: ۸۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 05 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سعید امراللهی درباره اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی شهر قم گفت: با توجه به وضعیت شبکه حمل و نقل عمومی قم که به صورت سنتی بوده و از سال‌های گذشته تغییرات خاصی نداشته که بتواند نیازهای جاری را پاسخگو باشد، مقرر شد تا طرح تحول خطوط اتوبوسرانی به اجرا در بیاید.

وی افزود: این طرح به منظور تکمیل و توسعه این شبکه، به صورت شبکه‌ای پویا و پایدار به اجرا در می‌آید که در بلندمدت بتواند نیازهای حمل و نقل عمومی شهروندان را پاسخگو باشد و از حجم و ترافیک و معضلات کنونی کم کند و همچنین تسریع در عبور و مرور همشهریان و افزایش سهم جابه‌جایی در سفرهایی شهری را داشته باشد.

امراللهی با بیان اینکه مدیریت شهری تاکید ویژه‌ای بر اجرای این طرح داشته است، گفت: با اخذ مشاور و مطالعات وضعیت جاری و پیش‌بینی آتی طرح تحول شبکه خطوط اتوبوسرانی شهر قم جمع‌بندی و تدوین شده است.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به اهداف مهم اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر، حذف پایانه‌های موجود، جلوگیری از توقف اتوبوس‌ها و به‌تبع آن کاهش آلودگی هوا، آزادسازی مسیرها و شوارع در محدوده مذکور، افزایش سطح پوشش شبکه خطوط و دسترسی سهل و آسان مسافران و همشهریان به شبکه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به دیگر اهداف اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی یاد‌آور شد: افزایش در سرعت جابه‌جایی، کاهش تاخیر در سفرهای درون شهری، کاهش تقاضای سفر با وسایط نقلیه شخصی به دلیل پویا بودن شبکه و نیز توزیع متناسب درآمد و اقتصاد خطوط که با توجه به حضور بخش خصوصی بسیار مهم بوده و یکی از دغدغه‌های سازمان است بخشی از مزایای طرح است.

امراللهی با بیان اینکه اجرای این طرح به اقتصاد خانوار نیز کمک می‌کند، عنوان کرد: در مجموع به دلیل طی مسافت بیشتر در هر مسیر توسط اتوبوس‌ها با گرفتن یک کرایه این طرح به نفع اقتصاد خانوار است.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: طرح مذکور با تلفیق و ادغام خطوط جاری و همچنین تغییرات جزئی در مسیر‌های فرعی انجام گرفته که نه تنها قابلیت‌های سفر در گذشته را در اکثریت مسیرهای شبکه داراست بلکه در بسیاری از شوارع شهر قابلیت جدیدی ایجاد خواهد کرد.

وی دسترسی آسان به هسته مرکزی شهر را از جمله مزایای اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: با اجرای این طرح همشهریان علاوه بر اینکه به راحتی به هسته مرکزی شهر سفر می‌کنند با عبور از آن نیز به نقاط مختلف شهر هم به طور مستقیم می‌توانند سفر کنند.

امراللهی گفت: در کنار مطالعات انجام شده با توجه به اهداف طرح و تاکید شهردار و مجموع حمل و نقل درون شهری نگاه به آینده در بلند مدت مد نظر بوده به نحوی که شبکه موصوف به عنوان زیربنای یک شبکه پایدار می‌تواند با تجهیز آن به مرور استفاده شود و سال‌های سال پاسخگوی نیاز جامعه شهری باشد.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه مسیرهای اصلی پیش بینی شده است، اضافه کرد: در طرح جدید این مسیر‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مسیرهای آتی خطوط بی‌آر‌تی را تشکیل خواهد داد که در مراحل بعدی با توجه به ظرفیت‌های تقاضای سفر و حجم ترافیک با تجهیز تشکیلات به آن دست خواهیم یافت.

وی خواستار همکاری شهروندان برای اجرای هرچه بهتر این طرح شد و عنوان کرد: مردم و نهادهای مرتبط در امور حمل و نقل درون شهری به منظور اجرای صحیح طرح و تحقق اهداف پیش بینی شده که ایجاد بستری مناسب برای گسترش حمل و نقل عمومی و خدمت به همشهریان شهر کریمه اهل بیت(س) است، همکاری لازم را داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار