بازار کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت بازرسان استاندارد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار استان تحت نظارت بازرسان است و از سال جاری تاکنون ۱۹۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 02 September 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بهمن رحمتی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹۰۰ مورد بازرسی در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
 مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل استاندارد استان، نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف از لحاظ کیفیت و استاندارد است.
وی افزود: این فرآورده‌ها شامل تولیدات واحدهای استان و تولیدات سایر استان‌های کشور است.
این مسوول در توضیح طرح طاها بیان کرد: این طرح از سال ۱۳۸۴ به صورت کشوری و سراسری اجرایی شده که علاوه بر بازرسی و نمونه‌برداری از خط تولید و انبار کارخانه‌ها، در قالب بازرسی و بازدید از مراکز عرضه و بازار، کالاهای مشمول استاندارد اجباری مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند.
وی افزود: نمونه ها به آزمایشگاه‌های مرجع یا همکار ارجاع، آزمون آنها مطابق استانداردهای ملی انجام می‌شود و چنانچه مغایرتی مشاهده شود ضمن ثبت در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد، با استان تولید کننده کالا مکاتبه و واحد تولیدی ملزم به رفع نقص هستند
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از رسالت‌های مهم اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد نظارت بر کالاهای مصرفی عرضه شده در بازار است که در این راستا تیم‌های بازرسی فعالانه برای حفظ حقوق مردم تلاش می‌کنند.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: هم استانی‌های عزیز در صورت خرید کالا، به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب را با شماره رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار