آتش جنگل های فارس را تهدید می کند

مراتع و جنگل‌های فارس امسال بیشتر از سال‌های قبل در آتش می‌سوزند.
کد خبر: ۸۶۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 10 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس امروز در جلسه‌ی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در مراتع و جنگل ها گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های رخ داده است.
منتصری افزود: در این آتش سوزی‌ها هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های مختلف دچار خسارت شده اند.

وی تصریح کرد: این آتش سوزی‌ها علاوه بر خسارت به گونه‌های گیاهی و مرتعی، گونه‌های جانوری مناطق مختلف استان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به منظور آمادگی برای مقابله با این آتش سوزی‌ها در حال حاضر گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره در مناطق مستعد آتش سوزی مستقر شده اند و آمادگی لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی را دارند.

آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از تکلیف دستگاه‌های اجرایی در مواقع بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها خبرداد و افزود: براساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این جور مواقع پای کار باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی اشاره‌ای هم به مجازات مشخص شده برای عاملان آتش سوزی در مراتع و جنگل ها داشت و افزود: علاوه بر مجازات‌هایی که برای عاملان آتش سوزی غیر عمدی در قانون مشخص شده، برای افرادی هم که به صورت عمدی در آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها نقش داشته باشند قانون تا ۱۰ سال حبس را در نظر گرفته است.
در این جلسه بر افزایش هم افزایی بین دستگاه‌های متولی امر و آموزش و اطلاع رسانی به موقع نیرو‌های مردمی برای کمک به اطفا حریق تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار