سال 96 پایان گازرسانی به روستاهای اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: تا آخر سال 96 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 27 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در آیین افتتاح پروژه‌ گازرسانی متمرکز به 95 روستای استان اردبیل در قره تپه این شهر اظهار کرد: به همت دولت تدبیر و امید و در سالی که به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده در پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت گاز تلاش ما بر این است تا بتوانیم تأمین سوخت پاک و بدون آلاینده گاز را برای هموطنانمان در شهرها و مناطق روستایی فراهم کنیم تا آلایندگی‌های زیست‌محیطی به حداقل برسد.

وی با یادآوری اینکه در دامنه‌های سبلان و نقطه سردسیر این استان پروژه گازرسانی به سرعت در حال انجام است و نسبت به دوره‌های گذشته در دو سال اخیر روند گازرسانی سرعت بیشتری گرفته است، تصریح کرد: ما امروز با اجرای هزاران کیلومتر خط انتقال و توزیع گاز طبیعی با راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار و نصب علمک سعی داریم تا گاز مورد نیاز شهروندان و روستاییان را تأمین کنیم که از آنها نیز انتظار می‌رود در مصرف درست گاز توجه کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: گازرسانی به 26 شهر استان اردبیل با خط انتقال شش هزار و 480 کیلومتر و نصب 193 هزار علمک و پذیرش 387 هزار مشترک به انجام رسیده است.

خدایی در ادامه سخنان خود افزود: از یک‌هزار و 695 روستای استان در حال حاضر 618 روستا که 70 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود، از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی گازرسانی به 290 روستای استان را یادآور شد و بیان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها سرانه برخورداری روستاییان از نعمت گاز به 84 درصد می‌رسد.

خدایی اضافه کرد: از 818 روستای بهره‌مند از گاز تعداد 218 روستا در دولت یازدهم از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: با تدبیر مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و پرداخت منابع اعتباری مناسب سعی بر این است تا آخر سال 96 همه روستاهای بالای 20 خانوار استان را از این نعمت الهی بهره‌مند کنیم.

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز شاهد افتتاح پروژه‌های گازرسانی به 95 روستا در مسجد جامع روستای قره تپه هستیم که برای این پروژه 473 کیلومتر خط انتقال و تغذیه اجرایی شده و بیش از هفت هزار و 360 علمک نصب شده است.

وی هزینه اجرایی این پروژه‌ها را 292 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها در سطح استان هفت هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

خدایی بیان کرد: همچنین امروز شاهد افتتاح گازرسانی به فاز دو شهرک صنعتی مشگین‌شهر با 20 میلیارد ریال هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: به میمنت هفته دولت گازرسانی به 209 روستا نیز با 740 کیلومتر خط تغذیه و شبکه اجرایی به انجام می‌رسد که 10 هزار علمک نصب شده و با صرف 390 میلیارد ریال، 10 هزار خانوار از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار